Wysiłek fizyczny a cukrzyca - ćwiczenia

Wysiłek fizyczny a cukrzyca - ćwiczeniaOceń:
(5.00/5 z 2 ocen)
Monika Kamieńska
mgr fizjoterapii, szpital MSW w Krakowie
cukrzyca od 21 lat, bez powikłań
Wysiłek fizyczny a cukrzyca - ćwiczenia

Aby zachęcić chorych na cukrzycę do codziennej aktywności ruchowej i ułatwić podjęcie decyzji co do wyboru ćwiczeń, proponuję na początek zestaw ćwiczeń, które może wykonać prawie każdy pacjent bez względu na wiek i czas trwania cukrzycy, przy założeniu, iż nie towarzyszą jej inne współistniejące choroby.


Ćwiczenie 1. Ćwiczenie oddechowe, wdech nosem z równoczesnym uniesieniem rąk w górę, wydech ustami z równoczesnym opuszczeniem rąk

Ćwiczenie 2. Pozycja siedząca na krześle, ręce założone na karku, dłonie splecione, skręty tułowia w lewo i w prawo

Ćwiczenie 3. Pozycja siedząca na krześle, ręce na karku, skręt tułowia w prawo i dotknięcie lewym łokciem prawego kolana, skręt tułowia w lewo i dotknięcie prawym łokciem lewego kolana

Ćwiczenie 4. Pozycja stojąca bokiem do krzesła, ręce na oparciu krzesła, naprzemiennie wymachy nogi lewej w bok, po zmianie pozycji wymachy prawej nogi w bok

Ćwiczenie 5. Pozycja siedząca na krześle, ręce w bok, skręt tułowia w lewo z równoczesnym wyprostem lewej nogi i dotknięciem prawą ręką lewej stopy, skręt tułowia w prawo z wyprostem prawej nogi i dotknięciem lewą ręką prawej stopy

Ćwiczenie 6. Pozycja stojąca za oparciem krzesła, ręce na oparciu, przysiady, w miarę możliwości ugięcia kolan

Ćwiczenie 7. Pozycja stojąca, prawa noga na krześle, przekładanie np. piłki z ręki do ręki pod kolanem, następnie lewa noga na krzesło i przekładanie piłki

Ćwiczenie 8. Pozycja stojąca przodem do ściany, przedramiona oparte o ścianę, czoło wsparte na rękach, jedna noga ugięta w kolanie z przodu, a druga odstawiona w zakroku i oparta na całej stopie, w tej pozycji wysunięte biodra do przodu i wytrzymanie w napięciu 10 sekund, następnie zmiana nogi. Ćwiczenie izometryczne polegające na napięciu mięśni

Ćwiczenie 9. Postawa stojąca w szerokim rozkroku, ręce na biodrach, przenoszenie ciężaru ciała naprzemiennie na lewą i prawą nogę

Ćwiczenie 10. Klęk podparty, głowa w przedłużeniu tułowia, wyprost lewej ręki w przód, z jednoczesnym wyprostem (przeciwnej) prawej nogi w tył, powrót, następnie zmiana, wyprost prawej ręki w przód z lewą nogą w tył

Ćwiczenie 11. Klęk podparty, naprzemiennie przyciąganie kolan do brody

Ćwiczenie 12. Pozycja leżąca na plecach, unoszenie bioder z wyprostem lewej nogi w stawie kolanowym, powrót, następnie zmiana nogi
Data utworzenia: 23.05.2014
Wysiłek fizyczny a cukrzyca - ćwiczeniaOceń:
(5.00/5 z 2 ocen)
Wysłanie wiadomości oznacza akceptację regulaminu

Publikacje, którym ufa Twój lekarz

Medycyna Praktyczna jest wiodącym krajowym wydawcą literatury fachowej. 98% lekarzy podejmuje decyzje diagnostyczne lub terapeutyczne z wykorzystaniem naszych publikacji.

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Lekarze odpowiadają na pytania

Przychodnie i gabinety lekarskie w pobliżu

Leki

Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies