Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies.
Jestem lekarzem Jestem pacjentem

Białawe naloty w przełyku u mężczyzny w trakcie chemioterapii

Autor: lek. med. Władysław Januszewicz
Nagranie obrazu endoskopowego: lek med. Władysław Januszewicz
Klinika Gastroenterologii Onkologicznej, Centrum Onkologii – Instytut, Warszawa

W badaniu endoskopowym przełyku, wykonanym u 64-letniego mężczyzny z uogólnionym rakiem płuca w trakcie leczenia paliatywnego chemioterapią, cierpiącego od dwóch tygodni z powodu dysfagii, uwidoczniono liczne białawe naloty obejmujące środkowy i proksymalny fragment przełyku; zmiany trudno poddają się spłukiwaniu wodą. Jakie rozpoznanie jest najbardziej prawdopodobne po uwzględnieniu obrazu endoskopowego oraz danych klinicznych pacjenta?









Zadaj pytanie ekspertowi

Masz wątpliwości w zakresie leczenia chorób żołądka, przełyku, trzustki? Nie wiesz jak postąpić? Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!