Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies.
Jestem lekarzem Jestem pacjentem

Aktualności

  • Komunikacja kluczowa dla efektywnej opieki medycznej

    Komunikacja kluczowa dla efektywnej opieki medycznej

    Z raportu OECD i KE wynika, że tylko co trzeciemu polskiemu pacjentowi lekarz dał możliwość zadawania pytań, a tylko co drugi konsultował plan leczenia. – Biurokracja pochłania nawet 80 proc. czasu lekarzy – komentuje dr Katarzyna Jankowska, prezes PTKM.

  • „Komunikacja – wyzwaniem współczesnej medycyny”

    Ponad 150 osób uczestniczyło w II Ogólnopolskiej Konferencji Naukowo-Szkoleniowej „Komunikacja – wyzwaniem współczesnej medycyny”, która odbyła się 5 listopada.

  • Minister uhonorowany przez WUM

    26 października studenci Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego uczęszczający na fakultet „Techniki komunikacyjne w relacji lekarz-pacjent” mieli okazję porozmawiać na temat aspektów tej zależności z ministrem zdrowia Konstantym Radziwiłłem.

  • I Ogólnopolska Konferencja Naukowa "Komunikacja w medycynie"

    22 października w Centrum Biblioteczno-Informacyjnym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego odbyła się I Ogólnopolska Konferencja Naukowa „Komunikacja w medycynie”. Wydarzenie objął patronatem JM Rektor WUM – prof. Mirosław Wielgoś.

  • Szpital w oczach pacjentów

    Szybkie i profesjonalne przyjęcie do szpitala, grzeczne i życzliwe pielęgniarki, dobrze przekazane informacje na temat stanu zdrowia ale zbyt mały kontakt z lekarzami, którzy w dodatku mogliby być… nieco bardziej uprzejmi – tak w dużym skrócie wygląda szpital w Zawierciu w oczach pacjentów, którzy wzięli udział w anonimowej ankiecie.

  • "Panuje ciche przyzwolenie na agresję wobec personelu medycznego"

    "Panuje ciche przyzwolenie na agresję wobec personelu medycznego"

    Spotykamy się z agresją słowną, a czasem nawet fizyczną. Najczęściej problem dotyczy osób będących pod wpływem alkoholu, środków odurzających, ale często też bez przyczyny: by wyładować swoje frustracje za np. zły system opieki zdrowotnej, zbyt długie czekanie w kolejce do lekarza – opowiada piel. Grażyna Gaj, Sekretarz ZK OZZPiP.

  • Maleje zaufanie do lekarzy

    Ogólne zaufanie Polaków do zawodów utrzymuje się na stałym poziomie 65%, ale widoczne są zmiany w wynikach dla poszczególnych profesji. Jak podaje GfK w raporcie opisującym zaufanie do zawodów, największy spadek zaufania dotknął lekarzy i nauczycieli.

  • Zaatakował i poturbował lekarkę

    Wczoraj wieczorem do jednego z mieszkań w Gliwicach wezwano karetkę pogotowia. Pacjent zawiadomił o nagłym pogorszeniu się jego stanu zdrowia. Po kilku minutach ratownicy musieli jednak sami wezwać pomoc. Zadzwonili na policję, ponieważ... pacjent wpadł w szał i pobił lekarkę.

  • Pacjent staje się klientem

    Zmienia się relacja na linii lekarz – pacjent - zauważa "Dziennik Gazeta Prawna".

  • Społeczeństwo terapeutyczne

    Społeczeństwo terapeutyczne

    Lekarze zyskują dzisiaj nową rolę – bardziej doradczą i "rozumiejącą", bo związaną z "miękkimi" kompetencjami. Pacjenci oczekują, by przywołać psychologiczny frazes, nie tylko konkretnej pomocy, ale również – wsparcia i dobrej komunikacji – pisze Łukasz Andrzejewski.

136 artykułów - strona 1 z 14

Zadaj pytanie ekspertowi

Masz wątpliwości dotyczące komunikacji z pacjentem? Nie wiesz jak rozmawiać z rodziną chorego? Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo