Aktualności

  • „Dzień dobry” zmienia tak wiele

    Miliony euro przeznaczamy na robotyzację i cyfryzację, tymczasem zapominamy o podstawach – bezkosztowych, bezwysiłkowych i nie wymagających dodatkowego zaangażowania. Zwykłe „dzień dobry” wypowiadane przez personel medyczny do pacjentów i gości często znaczy tyle samo co wysokospecjalistyczne badanie – zaznacza Polska Federacja Szpitali.

  • Przychodzi językoznawca do lekarza

    Wszyscy rozmawiają o zdrowiu, ale nikt jeszcze nie napisał w Polsce książki, jak to robić i jakiego używać języka. Próbują to nakreślić językoznawca prof. Jerzy Bralczyk oraz kardiolog prof. Artur Mamcarz w książce „Zdrowy język”.

  • Informowanie o ryzyku w osteoporozie

    Informowanie o ryzyku w osteoporozie

    Nowe badanie wykazało, że chociaż większość pacjentów z osteoporozą chciałaby uzyskać informacje dotyczące ryzyka złamania, tylko połowa z nich faktycznie je otrzymuje.

  • Pokonywanie barier e-zdrowia w Afryce

    Finansowany ze środków UE projekt BETTEReHEALTH to wspólne przedsięwzięcie partnerów europejskich i afrykańskich, które miało na celu przyczynienie się do lepszych, bardziej dostępnych i wydajniejszych usług e-zdrowia w krajach LLMIC.

  • Siła drobnych gestów. Dlaczego warto być życzliwym?

    Siła drobnych gestów. Dlaczego warto być życzliwym?

    Gesty życzliwości ze względu na ich częstość i powszechność mogą mieć znaczący wpływ na jakość życia społecznego i życia jednostki – mówi dr Olga Białobrzeska, psycholożka.

  • Lepiej szukać sukcesów niż błędów

    Lepiej szukać sukcesów niż błędów

    Ustandaryzowane zbieranie i dzielenie się pozytywnymi opiniami jest sposobem na zwiększenie wzajemnego uznania wśród pracowników ochrony zdrowia.

  • Szkodliwe skutki ostracyzmu w miejscu pracy

    Szkodliwe skutki ostracyzmu w miejscu pracy

    Opublikowane w Journal of Advanced Nursing wyniki badania przeprowadzonego przez Uniwersytet Wschodniej Finlandii wskazują, że ostracyzm w miejscu pracy osłabia satysfakcję z pracy i samopoczucie zdrowia pracowników służby zdrowia oraz zwiększa stres.

  • Jak stworzyć warunki do dobrego umierania

    Jak stworzyć warunki do dobrego umierania

    Dobre umieranie to przede wszystkim umieranie godne, a więc uwzględniające potrzeby umierającego, zarówno te fizyczne, jak i psychiczne, emocjonalne czy duchowe.

  • Zachęta lepsza niż przestroga

    Zachęta lepsza niż przestroga

    Naukowcy z Uniwersytetu Oksfordzkiego przeanalizowali rozmowy, które lekarze prowadzili ze swoimi pacjentami na temat 12-tygodniowej interwencji odchudzającej, badając związki między językiem używanym podczas wizyty a zachowaniami pacjentów.

  • Preferencje pacjentów dot. rozmów nt. badań przesiewowych w kierunku raka stercza

    Preferencje pacjentów dot. rozmów nt. badań przesiewowych w kierunku raka stercza

    Mężczyźni, którzy ufają swoim lekarzom rodzinnym, uzyskują odpowiedni czas i informacje na temat badań przesiewowych w kierunku raka gruczołu krokowego, są bardziej skłonni do produktywnych dyskusji.

537 artykułów - strona 2 z 54

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo