Warsztat „Dobre relacje personelu z pacjentami”
26 kwietnia Stowarzyszenie Akademii Komunikacji Medycznej zorganizowało warsztat ekspercki wieńczący projekt „Dobre relacje personelu z pacjentami”.
26 kwietnia Stowarzyszenie Akademii Komunikacji Medycznej zorganizowało warsztat ekspercki wieńczący projekt „Dobre relacje personelu z pacjentami”.
Przychodnia w Dęblinie jako pierwsza placówka w regionie ryckim wdrożyła internetowego tłumacza dla pacjentów głuchoniemych. Likwidujemy wszelkie bariery w komunikacji pacjent – lekarz – powiedziała Urszula Pielacka-Chodoła, dyrektor przychodni.
Szybko można się przekonać, że dobrze poinformowany pacjent jest świetnym partnerem. Co to oznacza? Na przykład to, że akceptuje powikłania, ponieważ wie, iż są nieuchronnie wpisane w zabieg – zapewnia prof. Tomasz Banasiewicz.
Hospicjum to nie jest miejsce, w którym zamyka się chorego i czeka aż umrze – mówi dr Marcin Janecki, kierownik Stacjonarnego Ośrodka Opieki Paliatywnej Hospicjum w Gliwicach.
Zapraszamy do wzięcia udziału w krótkiej ankiecie.
W ramach Pomorskiego e-Zdrowia powstanie regionalna platforma umożliwiająca pacjentom m.in.: dostęp do informacji zdrowotnej i elektronicznej dokumentacji medycznej, możliwość zdalnej rejestracji oraz koordynację opieki medycznej w przypadku niektórych chorób przewlekłych.
Diagnoza nowotworowa to moment, który zmienia wszystko. Nie tylko dla chorego, ale również dla jego najbliższych. Jak o niej rozmawiać? Jak wyrażać towarzyszące jej emocje? Odpowiedzi na te pytania szukał Jacek Dajewski, absolwent School of Form, autor gry „rakki.”.
Socjologowie medycyny i zdrowia porównują pełną empatii postawę lekarza do efektu placebo. Pacjenci w swoich wpisach przyznawali wielokrotnie, że same słowa i osoba lekarza miały dla nich działanie terapeutyczne – czytamy w raporcie z okazji inauguracji plebiscytu „Lekarz z Empatii. Plebiscyt na mistrzów komunikacji z pacjentami”.
29 marca 2022 r. poznaliśmy laureatów 1. edycji plebiscytu na mistrzów komunikacji z pacjentami. Kapituła uhonorowała tytułem „Lekarza z Empatii” 56 lekarek i lekarzy z całej Polski.
Wszystko może być wykorzystane w sprawie przeciwko lekarzowi lub podmiotowi leczniczemu. I dlatego obie strony coraz bardziej profesjonalizują swoją wiedzę prawną i coraz świadomiej podejmują pewne decyzje – mówi dr n. prawnych Radosław Tymiński.
Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek,
zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.