Aktualności

  • Warsztat „Dobre relacje personelu z pacjentami”

    26 kwietnia Stowarzyszenie Akademii Komunikacji Medycznej zorganizowało warsztat ekspercki wieńczący projekt „Dobre relacje personelu z pacjentami”.

  • Dęblin – wirtualny tłumacz migowego w przychodni

    Przychodnia w Dęblinie jako pierwsza placówka w regionie ryckim wdrożyła internetowego tłumacza dla pacjentów głuchoniemych. Likwidujemy wszelkie bariery w komunikacji pacjent – lekarz – powiedziała Urszula Pielacka-Chodoła, dyrektor przychodni.

  • Wszystko pod kontrolą

    Wszystko pod kontrolą

    Szybko można się przekonać, że dobrze poinformowany pacjent jest świetnym partnerem. Co to oznacza? Na przykład to, że akceptuje powikłania, ponieważ wie, iż są nieuchronnie wpisane w zabieg – zapewnia prof. Tomasz Banasiewicz.

  • Opieka paliatywna – oczekiwania i rzeczywistość

    Opieka paliatywna – oczekiwania i rzeczywistość

    Hospicjum to nie jest miejsce, w którym zamyka się chorego i czeka aż umrze – mówi dr Marcin Janecki, kierownik Stacjonarnego Ośrodka Opieki Paliatywnej Hospicjum w Gliwicach.

  • Kompetencje komunikacyjne personelu medycznego w Polsce – ANKIETA

    Zapraszamy do wzięcia udziału w krótkiej ankiecie.

  • 14 umów na Pomorskie e-Zdrowie

    W ramach Pomorskiego e-Zdrowia powstanie regionalna platforma umożliwiająca pacjentom m.in.: dostęp do informacji zdrowotnej i elektronicznej dokumentacji medycznej, możliwość zdalnej rejestracji oraz koordynację opieki medycznej w przypadku niektórych chorób przewlekłych.

  • rakki. Komunikacja emocjonalna w chorobie nowotworowej

    rakki. Komunikacja emocjonalna w chorobie nowotworowej

    Diagnoza nowotworowa to moment, który zmienia wszystko. Nie tylko dla chorego, ale również dla jego najbliższych. Jak o niej rozmawiać? Jak wyrażać towarzyszące jej emocje? Odpowiedzi na te pytania szukał Jacek Dajewski, absolwent School of Form, autor gry „rakki.”.

  • Czy słowa mogą leczyć?

    Czy słowa mogą leczyć?

    Socjologowie medycyny i zdrowia porównują pełną empatii postawę lekarza do efektu placebo. Pacjenci w swoich wpisach przyznawali wielokrotnie, że same słowa i osoba lekarza miały dla nich działanie terapeutyczne – czytamy w raporcie z okazji inauguracji plebiscytu „Lekarz z Empatii. Plebiscyt na mistrzów komunikacji z pacjentami”.

  • Rozstrzygnięto Plebiscyt „Lekarz z Empatii”

    Rozstrzygnięto Plebiscyt „Lekarz z Empatii”

    29 marca 2022 r. poznaliśmy laureatów 1. edycji plebiscytu na mistrzów komunikacji z pacjentami. Kapituła uhonorowała tytułem „Lekarza z Empatii” 56 lekarek i lekarzy z całej Polski.

  • Sposób na hejt? Gruba skóra i spokój

    Sposób na hejt? Gruba skóra i spokój

    Wszystko może być wykorzystane w sprawie przeciwko lekarzowi lub podmiotowi leczniczemu. I dlatego obie strony coraz bardziej profesjonalizują swoją wiedzę prawną i coraz świadomiej podejmują pewne decyzje – mówi dr n. prawnych Radosław Tymiński.

537 artykułów - strona 14 z 54

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo