Podstawy skutecznej komunikacji

  • Potrzeba komunikowania o&nbsp;zdrowiu.<br> Część 2: Komunikacja Zdrowotna

    Potrzeba komunikowania o zdrowiu.
    Część 2: Komunikacja Zdrowotna

    Zadaniem komunikacji zdrowotnej jest analiza powstawania informacji zdrowotnych, sposób ich przekazywania, a także badanie ich wpływu na pacjentów, społeczności, instytucje czy politykę zdrowotną. Aby móc cieszyć się dobrym zdrowiem, niezbędny jest dostęp do odpowiednich informacji.

  • Potrzeba komunikowania o&nbsp;zdrowiu.<br> Część 1: Zdrowie i&nbsp;zachowanie zdrowotne

    Potrzeba komunikowania o zdrowiu.
    Część 1: Zdrowie i zachowanie zdrowotne

    Zdrowie jest ważne dla każdego. Najmniejsze zaniedbanie może rzutować na stan organizmu i wpływać na codzienne funkcjonowanie. Wraz z rozwojem medycyny powstają coraz to nowsze sposoby walki z chorobami. Również przekazy medialne, jako obszerne źródła informacji, coraz bardziej uczulają człowieka na aspekty życia związane z dbaniem o własne dobre samopoczucie.

  • Etyka w&nbsp;czasach zarazy – uboższa medycyna

    Etyka w czasach zarazy – uboższa medycyna

    W czasach pandemii lekarz stał się dla chorego osobą anonimową, schowaną za podwójną maską, przyłbicą i kapturem. Pacjent nie widzi oczu swojego lekarza, a przecież kontakt wzrokowy ma zasadnicze znaczenie dla nawiązania dobrej relacji międzyludzkiej. Spojrzenie lekarza może mieć wielką moc w procesie leczenia.

  • Monolog i&nbsp;dialog: Dostojewski i&nbsp;Bachtin

    Monolog i dialog: Dostojewski i Bachtin

    Artykuł stanowi fragment rozdziału „Świadectwa siebie: odkrywanie relacyjności poprzez literaturę” z książki „Medycyna narracyjna. Teoria i praktyka” (Medycyna Praktyczna, Kraków, 2020).

  • Wywieranie wpływu na postawy i&nbsp;zachowania pacjentów, czyli jak sprawić, aby pacjenci czynnie i&nbsp;wytrwale uczestniczyli w&nbsp;procesie leczenia

    Wywieranie wpływu na postawy i zachowania pacjentów, czyli jak sprawić, aby pacjenci czynnie i wytrwale uczestniczyli w procesie leczenia

    Zapewne pojawiają się w Państwa praktyce sytuacje, gdy pomimo postawienia trafnej diagnozy i właściwie dobranej terapii, nie ma oczekiwanych efektów leczenia. Warto zastanowić się wówczas, czy nie zawiódł trzeci element procesu leczenia (poza diagnozą i terapią), czyli pacjent być może nie stosuje się do Państwa zaleceń.

  • Komunikacja z&nbsp;pacjentem w&nbsp;kontekście godności osoby ludzkiej

    Komunikacja z pacjentem w kontekście godności osoby ludzkiej

  • Komunikacja interpersonalna w&nbsp;intensywnej terapii

    Komunikacja interpersonalna w intensywnej terapii

    W ramach konferencji "Intensywna terapia - wyzwania i możliwości w leczeniu chorych w stanach krytycznych" odbędą się warsztaty z komunikacji interpersonalej.

  • Słowo na wagę złota

    Słowo na wagę złota

    Placówki medyczne funkcjonujące w ramach brytyjskiego systemu NHS postanowiły w treści wysyłanego do pacjentów SMS-a z przypomnieniem o wizycie umieścić koszt, który poniósłby chory, korzystając z analogicznego świadczenia w sektorze prywatnym: 160 funtów. O (pojmowanej dosłownie) wartości dobrej komunikacji pisze „The Guardian”.

  • Jak lekarz ma mówić, aby pacjent go posłuchał?

    Jak lekarz ma mówić, aby pacjent go posłuchał?

    Rozmowa stanowi nieodłączny element pracy lekarza. Zależnie od specjalności rozmowie poświęcamy jedynie mniejszą część lub zdecydowanie większą część naszego dnia. Niezależnie jednak od tego, ile czasu mamy lub ile chcielibyśmy go mieć, najważniejszy jest efekt naszego oddziaływania komunikacyjnego.

  • Medycyna w&nbsp;uniwersytecie

    Medycyna w uniwersytecie

48 artykułów - strona 1 z 5

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo