Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies.
Jestem lekarzem Jestem pacjentem

Podstawy skutecznej komunikacji

  • Słowo na wagę złota

    Słowo na wagę złota

    Placówki medyczne funkcjonujące w ramach brytyjskiego systemu NHS postanowiły w treści wysyłanego do pacjentów SMS-a z przypomnieniem o wizycie umieścić koszt, który poniósłby chory, korzystając z analogicznego świadczenia w sektorze prywatnym: 160 funtów. O (pojmowanej dosłownie) wartości dobrej komunikacji pisze „The Guardian”.

  • Komunikacja z pacjentem w kontekście godności osoby ludzkiej

    Komunikacja z pacjentem w kontekście godności osoby ludzkiej

  • Komunikacja interpersonalna w intensywnej terapii

    Komunikacja interpersonalna w intensywnej terapii

    W ramach konferencji "Intensywna terapia - wyzwania i możliwości w leczeniu chorych w stanach krytycznych" odbędą się warsztaty z komunikacji interpersonalej.

  • Jak lekarz ma mówić, aby pacjent go posłuchał?

    Jak lekarz ma mówić, aby pacjent go posłuchał?

    Rozmowa stanowi nieodłączny element pracy lekarza. Zależnie od specjalności rozmowie poświęcamy jedynie mniejszą część lub zdecydowanie większą część naszego dnia. Niezależnie jednak od tego, ile czasu mamy lub ile chcielibyśmy go mieć, najważniejszy jest efekt naszego oddziaływania komunikacyjnego.

  • Medycyna w uniwersytecie

    Medycyna w uniwersytecie

  • Praktyczny podręcznik psychoonkologii dorosłych, dzieci i nastolatków

    Praktyczny podręcznik psychoonkologii dorosłych, dzieci i nastolatków

    Jak rozmawiać z chorym dzieckiem? Jak pomóc małemu pacjentowi w walce z chorobą? Jak udzielać pomocy psychologicznej pacjentom onkologicznym? Na te pytanie znajdą Państwo odpowiedź w najnowyszch publikacjach Medycyny Praktycznej dostępnych już w ksiegarni!

  • Prawo pacjenta do poszerzenia horyzontu konsultacji

    Prawo pacjenta do poszerzenia horyzontu konsultacji

    "Lekarz leczący nie może sprzeciwiać się, by chory zasięgał opinii o stanie swego zdrowia i postępowaniu lekarskim u innego lekarza. Na życzenie pacjenta powinien ułatwić mu taką konsultację" (KEL)

  • Obcokrajowiec w gabinecie lekarskim

    Obcokrajowiec w gabinecie lekarskim

    Coraz częściej w naszych gabinetach lekarskich pojawiają się pacjenci reprezentujący inne, bardzo różne kultury. I taka wizyta – nawet jeśli nie odczuwamy dyskomfortu związanego z barierą językową – może przebiegać nieco odmiennie niż zazwyczaj.

  • Kompetencje komunikacyjne

    Kompetencje komunikacyjne

    Dobry rozmówca to taki, który potrafi rozpoznać kompetencje komunikacyjne partnera i dąży do poszerzenia wspólnego obszaru tychże kompetencji. Co to oznacza? Otóż, kiedy czujemy, że „mówimy do ściany”, postarajmy się powstrzymać irytację i chęć wydania negatywnej oceny, a w zamian dokonajmy „zeskanowania” pacjenta.

  • Korzyści z asertywności w służbie zdrowia. Jakie i dla kogo?

    Korzyści z asertywności w służbie zdrowia. Jakie i dla kogo?

    Niewątpliwie w naszym społeczeństwie pojęcie asertywności nie jest zbyt dobrze rozumiane. Najczęściej asertywność kojarzy z umiejętnością formułowania odmowy i w tym ujęciu budzi też sporo wątpliwości. Warto jednak zwrócić uwagę, że asertywność jest umiejętnością dużo bardziej użyteczną, niż jedynie umiejętność odmowy.

43 artykułów - strona 1 z 5

Zadaj pytanie ekspertowi

Masz wątpliwości dotyczące komunikacji z pacjentem? Nie wiesz jak rozmawiać z rodziną chorego? Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo