Doradca Medyczny

Czy mój problem wymaga pilnej interwencji medycznej? Czy powinienem zgłosić się do lekarza? Do jakiego rodzaju placówki się udać? Czy mój problem wymaga interwencji jeszcze dziś? Gdzie znajdę odpowiednią placówkę?

Doradca Medyczny Medycyny Praktycznej odpowiada na takie właśnie pytania. Doświadczeni doradcy medyczni udzielą kompleksowej informacji. Przedstawiane zalecenia oparte są na algorytmach wywiadu medycznego opracowanych przez zespół specjalistów Medycyny Praktycznej.

Nasi doradcy to pielęgniarki oraz dyspozytorzy medyczni z wieloletnim doświadczeniem. Nie stój w kolejce jeśli nie musisz.

Kiedy zadzwonić?

Wystąpienie problemów natury zdrowotnej wiąże się z niepokojem i stresem. Występujące objawy często są niejednoznaczne i trudno stwierdzić, czy taką sytuację należy natychmiast zgłosić pod numerem alarmowym, czy też można spokojnie w trybie planowym zgłosić się do swojego lekarza. Znalezienie właściwej placówki w najbliższej okolicy również może się okazać problematyczne. W pierwszej kolejności potrzebna jest właśnie informacja. Nasi doradcy oprócz zaleceń dotyczących rodzaju i stopnia pilności potrzebnej pomocy podają również kompleksowe dane teleadresowe placówek medycznych właściwych dla zidentyfikowanego problemu.

Jak to działa?

Doradcy Medycyny Praktycznej pracują w oparciu o algorytmy wywiadu medycznego – tzw. protokoły. Protokoły to opracowane przez zespół lekarzy specjalistów zestawy pytań identyfikujące zagrażające objawy opisywane przez zgłaszającego. Algorytmy są nieustannie weryfikowane i doskonalone, a ich stosowanie jest gwarantem jakości. Odpowiedzi na pytania wskazują jedno z możliwych rozwiązań – konieczność natychmiastowej pomocy (która wiąże się z przekierowaniem zgłoszenia pod numer alarmowy), konieczność zgłoszenia do lekarza w ciągu najbliższych 3 godzin (doradca wskaże, jakiego rodzaju placówka będzie właściwa, np. szpitalny oddział ratunkowy, ambulatorium podstawowej opieki zdrowotnej, wizyta u specjalisty), konieczność zgłoszenia do lekarza w ciągu 24 godzin lub też planowy kontakt z lekarzem (problem należy skontrolować, jednak nie wymaga on pilnej interwencji).

Po przeprowadzeniu wywiadu może się również okazać, że wizyta u lekarza nie jest konieczna – wówczas doradca przekaże dokładne instrukcje i zalecenia, jak samodzielnie poradzić sobie z zaistniałym problemem, a także na jakie symptomy trzeba pozostać wyczulonym, żeby nie przeoczyć sytuacji, w której wizyta u lekarza będzie wskazana. Przekazanie zaleceń to nie wszystko – kompleksowa informacja to również dokładne dane teleadresowe szpitali, przychodni, aptek właściwych dla lokalizacji dzwoniącego. Baza Medycyny Praktycznej to ponad 360 tysięcy pozycji: gabinety lekarskie, szpitale, przychodnie, opisane pod kątem specjalizacji, godzin pracy, finansowania (kontrakt z NFZ lub usługi płatne), możliwości realizacji wizyt domowych.

Kompleksowa informacja medyczna to podstawa sprawnego rozwiązania problemu.

Usługi Doradcy Medycznego mają charakter wyłącznie informacyjny, nie stanowią i nie zastępują świadczeń zdrowotnych ani porad lekarskich, służą ułatwieniu podjęcia decyzji co do dalszego postępowania, która to decyzja jest podejmowana przez dzwoniącego i na jego odpowiedzialność

Udostępnij:
Doradca Medyczny

Jak dzwonić?

Numery:

704 704 704

koszt połączenia to 12,48 zł brutto niezależnie od czasu trwania

703 503 503

koszt połączenia to 3,69 zł brutto za minutę rozmowy

Infolinia czynna 7 dni w tygodniu od 8.00 do 20.00

Kim są doradcy?

Doradcy medyczni to pielęgniarki oraz dyspozytorzy medyczni. Ich wiedza i wieloletnie doświadczenie pozwala na udzielenie odpowiedzi na indywidualne, specyficzne pytania dzwoniącego. Dodatkowo dysponują narzędziem wspomagającym w postaci algorytmów opracowanych przez zespół lekarzy specjalistów.

Regulamin programu Doradca Medyczny (.pdf)

Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies