Zdrowy człowiek

  • 9 źródeł zdrowych tłuszczów w Twojej diecie

    9 źródeł zdrowych tłuszczów w Twojej diecie

    Czy z zawartości tłuszczów w pożywieniu wynikają jakieś korzyści? Czy można uznać, że są one potrzebne do zachowania zdrowia? Zobacz, które produkty zawierają najzdrowsze tłuszcze.

  • Aktywność fizyczna – jak zaprzyjaźnić się ze sportem?

    Aktywność fizyczna – jak zaprzyjaźnić się ze sportem?

    „Bo lekarz kazał…”, „bo żona prosiła…”, „bo koleżanka tak robi…”, „bo to jest teraz modne…” Czasem to za mało, by wstać z kanapy i zacząć ćwiczyć. Jak rozbudzić w sobie prawdziwą motywację?

  • Aktywność fizyczna u osób zdrowych

    Aktywność fizyczna u osób zdrowych

    Osoby niepalące, utrzymujące prawidłowy ciężar ciała i wykonujące odpowiednią dawkę ćwiczeń żyją średnio o 5–7 lat dłużej od swych rówieśników nieprzestrzegających zasad zdrowego stylu życia.

  • Bieganie dla początkujących

    Bieganie dla początkujących

    Czy każdy może biegać? Jak wybrać buty do biegania? Kiedy i gdzie biegać? Od jakiego dystansu zacząć? Praktyczne wskazówki oraz marszowo-biegowy plan treningowy dla początkujących, który pozwoli w ciągu 12 tygodni przygotować organizm do ciągłego biegu przez 40 minut.

  • Czy mikroflora jelitowa rządzi naszymi umysłami?

    Czy mikroflora jelitowa rządzi naszymi umysłami?

    Może zabrzmi to nieprawdopodobnie, ale nie jest wykluczone, że bakterie jelitowe w ludzkim organizmie mają duży wpływ na nasze łaknienie, nastroje i mogą prowadzić do otyłości.

  • Dieta 50+

    Dieta 50+

    Po 50. roku życia najbardziej odpowiednia jest dieta łatwo strawna, ograniczająca potrawy tłuste, smażone, wzdymające i ostro przyprawione.

  • Dieta śródziemnomorska

    Dieta śródziemnomorska

    Coraz nowsze badania potwierdzają ogromną korzyść stosowania diety śródziemnomorskiej nie tylko w profilaktyce pierwotnej chorób sercowo-naczyniowych, ale również chorób nowotworowych. Oznacza to, że dieta śródziemnomorska powinna być wzorem do naśladowania przez wszystkie populacje na świecie, niezależnie od położenia geograficznego.

  • Dieta w wieku 20–40 lat

    Dieta w wieku 20–40 lat

    Osoby w tym okresie życia zwykle narzekają na brak czasu, w wyniku czego często stołują się w mieście lub spożywają produkty typu fast food, tkwiąc w przekonaniu, że przygotowanie zdrowych posiłków nie jest ani szybkie, ani proste. Nic bardziej mylnego!

  • Dieta w wieku 40–50 lat

    Dieta w wieku 40–50 lat

    W wieku 40–50 lat organizm nie potrzebuje aż tak dużej liczby kalorii, nie dotyczy to jednak witamin i minerałów – zapotrzebowanie na te składniki ulega zwiększeniu! Nie jest to najlepszy czas na eksperymentowanie z dietami.

  • Fizjologia snu

    Fizjologia snu

    Sen jest podstawową biologiczną potrzebą organizmu, bez której człowiek nie może prawidłowo funkcjonować. Aby dobrze się czuć, trzeba wystarczająco długo sypiać. W czasie snu dochodzi do przyjęcia charakterystycznej postawy spoczynku, zaprzestania aktywności ruchowej, utraty świadomego kontaktu z otoczeniem i zmniejszonej reaktywności na bodźce zewnętrzne.

  • Higiena snu. Jak zadbać o zdrowy sen?

    Higiena snu. Jak zadbać o zdrowy sen?

    Jeśli pojawiają się problemy z zaśnięciem, nie wolno próbować zasnąć na siłę. Do łóżka należy się kłaść i pozostawać w nim tylko wtedy, jeśli odczuwa się senność. Nie wolno się zmuszać do tego, by zasypiać wcześniej niż zwykle, próbować odrobić niedobór snu z ostatniej nocy czy wysypiać się „na zapas”.

  • Ile posiłków w ciągu dnia?

    Ile posiłków w ciągu dnia?

    Jeden człowiek je w ciągu dnia tylko trzy posiłki i to mu wystarcza. Drugi musi zjeść jeszcze drugie śniadanie, ponieważ pomiędzy śniadaniem a obiadem jest bardzo głodny, a jeszcze inny jest głodny pomiędzy wszystkimi posiłkami głównymi i bez przerwy dojada.

  • Jak mierzyć ciśnienie tętnicze?

    Jak mierzyć ciśnienie tętnicze?

    Choć sama technika pomiaru ciśnienia jest prosta, dla uzyskania wiarygodnego wyniku należy przestrzegać kilku podstawowych zasad.

  • Jak przygotować się do podróży pod względem zdrowotnym?

    Jak przygotować się do podróży pod względem zdrowotnym?

    O zdrowie warto zadbać przed każdą podróżą. Szczególnie starannie należy jednak zająć się przygotowaniami zdrowotnymi przed wyjazdem w rejony egzotyczne, do krajów tropikalnych i rozwijających się, w których warunki klimatyczne i sanitarne odbiegają od europejskich.

  • Kalendarz szczepień

    Kalendarz szczepień

    W Polsce szczepienia ochronne są realizowane zgodnie z obowiązującym Programem Szczepień Ochronnych (tzw. kalendarzem szczepień), który jest co roku aktualizowany.

  • Karmienie piersią: korzyści zdrowotne dla dziecka i matki

    Karmienie piersią: korzyści zdrowotne dla dziecka i matki

    Karmienie piersią to najzdrowszy sposób żywienia, który umożliwia dzieciom osiągnięcie optymalnego stanu zdrowia i rozwoju. Efekt jest tym lepszy, im więcej pokarmu dziecko dostaje, czyli najlepiej, gdy jest karmione tylko Twoim mlekiem. Korzyści zdrowotne odnosisz także Ty sama – karmiąca mama. Trudno uwierzyć, że to prawda, a jednak…

  • Menopauza – jak uniknąć dodatkowych kilogramów?

    Menopauza – jak uniknąć dodatkowych kilogramów?

    Z wiekiem maleją potrzeby energetyczne organizmu i tempo przemiany materii. Jednocześnie wraz z upływem lat zmniejsza się nasza aktywność fizyczna, dlatego nawet przy zachowaniu dotychczasowych nawyków żywieniowych następuje systematyczne zwiększenie masy ciała.

  • Nadchodzą upały! Chroń skórę

    Nadchodzą upały! Chroń skórę

    Kremy z wysokim filtrem powinny stosować przede wszystkim: dzieci, osoby z jasną karnacją, pacjenci po zabiegach z zakresu medycyny estetycznej (tj. peelingi, dermabrazje), kobiety ze skłonnością do występowania przebarwień, osoby przyjmujące leki światłouczulające, pacjenci po przeszczepie narządów.

  • Od zygoty do 100 bilionów komórek. Podróż od zapłodnienia do narodzin

    Od zygoty do 100 bilionów komórek. Podróż od zapłodnienia do narodzin

    W którym tygodniu ciąży zaczyna bić serce dziecka? Kiedy zaczyna ono słyszeć i doczuwać ból? Pierwsza czkawka, westchnięcia i ziewanie.

  • Probiotyki, prebiotyki i synbiotyki

    Probiotyki, prebiotyki i synbiotyki

    Zdrowy styl życia, w tym właściwy sposób odżywiania, wpływa na skład mikroflory jelitowej człowieka. A to z kolei ma duże znaczenia dla zachowania zdrowia. Szczególną rolę odgrywają bakterie probiotyczne, które korzystnie wpływają zarówno na przewód pokarmowy, jak i na cały organizm.

39 artykułów - strona 1 z 2

Przychodnie i gabinety lekarskie w pobliżu

Leki

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Czy resort leczy się prywatnie?
    Politycy nie mają pojęcia, jak funkcjonuje system ochrony zdrowia, bo żyją w kokonie stworzonym przez sieć znajomości i kontaktów oraz system nie do końca przejrzystych przywilejów. Teza to o tyleż prawdziwa, co nienowa. Jednak ostatnie publikacje medialne na ten temat trudno uznać za przykład obiektywnego, jakościowego dziennikarstwa.
  • Jak walczyć o zmianę
    O rosnącej emigracji lekarzy mówi się już od dawna. Jak dotąd nie wywarło to wrażenia na rządzących. Tymczasem jeżeli trend się utrzyma, może dojść do załamania niewydolnego już dzisiaj systemu – przekonuje w rozmowie z mp.pl Damian Patecki, przewodniczący PR OZZL.
  • Rezydent: Czas wyjeżdżać
    - Jeden z wiceministrów nieoficjalnie nas poinformował, że przed 2019 rokiem rezydenci nie mają szans na podwyżki. Zdałem sobie sprawę, że jedyną ewentualnością dla lekarza na normalne życie jest emigracja. Podjąłem kroki w tym kierunku, ucząc się kolejnego języka - przyznał Damian Patecki, Przewodniczący Porozumienia Rezydentów OZZL.
  • NIK: Kolejki do lekarzy nie maleją
    Zwiększanie nakładów na świadczenia zdrowotne i tworzenie kolejnych programów nie przynosi oczekiwanych efektów: kolejki pacjentów do lekarzy nie maleją, nie skraca się też czas oczekiwania na większość zabiegów - stwierdziła Najwyższa Izba Kontroli.

Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies