Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies.
Jestem lekarzem Jestem pacjentem

Aktualności

  • Światowy ranking aktywności fizycznej

    Dzięki analizie danych ze smartfonów udało się ustalić, ile kroków dziennie stawiają średnio obywatele poszczególnych krajów świata – informuje „Nature”. Najżwawsi okazali się mieszkańcy Hongkongu (6880 kroków dziennie), najmniej ruchliwi Indonezyjczycy (3513 kroków).

  • Czy w sporcie rekreacyjnym warto sięgać po odżywki?

    Odżywki sportowe mają zwiększyć wytrzymałość, siłę czy szybkość sportowców; o ile w przypadku zawodowców są nieuniknione, to już amatorzy sportów rekreacyjnych mogą je z powodzeniem zastąpić składnikami dostępnymi w pokarmie – mówi biochemik dr Tomasz Podgórski.

  • Dieta bezglutenowa uzasadniona tylko w przypadku alergii

    Lekarze przyznają, że alergie pokarmowe mogą bardzo utrudnić trening i życie sportowca. Zwracają też uwagę, że nie należy decydować się na popularną dietę bezglutenową tylko dlatego, że jakiś zawodnik dzięki temu zaczął osiągać lepsze wyniki.

  • Zdrowie motywacją, ale i wymówką od uprawiania sportu

    Prawie tyle samo Polaków interesuje się sportem w sposób aktywny, co bierny, zaś zdrowie jest najczęstszą motywacją, jak i wymówką od uprawiania sportu - wynika z badania "Aktywność fizyczna Polaków 2017".

  • W średnim wieku siedzą dłużej niż emeryci

    W dni robocze Szkoci w średnim wieku spędzają w pozycji siedzącej więcej czasu niż emeryci. Ci pierwsi spędzają przeciętnie 7,8 godz. w pozycji siedzącej, a emeryci 7,4 godziny dziennie - informuje „Journal of Sports Sciences”.

  • Piłkarze Barcelony testowali nową metodę oceny kontuzji mięśni

    Łatwa w użyciu metoda oceny uszkodzenia mięśni na skutek urazu została przebadana na piłkarzach FC Barcelona. Jest ona nawet dokładniejsza od USG i rezonansu magnetycznego – informuje „Physiological Measurement”.

  • Bieganie to trening psychiki

    Trening wyobrażeniowy, wyznaczenie celu, koncentracja na zadaniu czy skupienie się na technice biegu - to proste metody radzeniu sobie z bólem i niemocą psychiczną zalecane przez psychologów sportu. Eksperci radzą, jak podczas wyścigu lub długodystansowego biegu pokonać kryzys zwany ścianą, przebiec kolejne metry trasy oraz wydłużyć krok skrócony przez zmęczenie.

  • Rekreacyjne bieganie zdrowe dla stawów

    Biegacze - amatorzy rzadziej zapadają na chorobę zwyrodnieniową stawu biodrowego i kolanowego. Wyczynowcy powinni jednak uważać, podobnie jak zwolennicy siedzenia - wynika z badania międzynarodowego zespołu naukowców.

  • Polska aplikacja pomoże w leczeniu kontuzji

    Polacy coraz częściej uprawiają sport, jednak w związku z tym coraz częściej narażeni są na kontuzje. Aplikacja OrtoMedSport to innowacyjne narzędzie medyczno-treningowe dla wszystkich, którzy borykają się z problemami związanymi z układem ruchu i poddani są rehabilitacji.

  • Opaski fitness źle mierzą spalone kalorie

    Opaski fitness dobrze radzą sobie z pomiarem tętna, jednak popełniają duże błędy przy ocenie liczby spalonych kalorii - informują badacze z Uniwersytetu Stanforda (USA). W zależności od urządzenia, średni błąd pomiaru wynosił nawet 92 proc.

260 artykułów - strona 1 z 26

Partnerem serwisu jest



Zadaj pytanie ekspertowi

Masz wątpliwości dotyczące treningu zdrowotnego właściwego dla Twoich pacjentów? Chcesz mieć pewność, że Twój pacjent nie ma przeciwwskazań do podjęcia aktywności fizycznej? Wyślij pytanie, dostaniesz indywidualną odpowiedź eksperta!