Szkolenia dla specjalistów w Warszawie już 24-25 stycznia. Zapraszamy

Rejestracja

Polskie Centrum Rozwoju „NeuroAkademia”
ul. Białostocka 7
03-741 Warszawa
tel. +48 22 100 41 61
e-mail: biuro@neuroakademia.pl
strona www: http://neuroakademia.pl/

Termin i miejsce

24−25.01.2015 − Białostocka 7, 03-741 Warszawa, woj. mazowieckie

Organizatorzy

Polskie Centrum Rozwoju „NeuroAkademia”
ul. Białostocka 7, 03-741 Warszawa
tel. +48 22 100 41 61
e-mail: biuro@neuroakademia.pl
http://neuroakademia.pl/

Tematyka

Z przyjemnością informujemy o szkoleniach organizowanych przez Polskie Centrum Rozwoju NeuroAkademia w Warszawie:

1. I. ” Trudności sensoryczne dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym w teorii i praktyce” .
2. II. „Logorytmika jako metoda wspomagająca rozwój motoryki, słuchu i mowy dziecka”.

SZCZEGÓŁY

I. Program - Trudności sensoryczne dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym w teorii i praktyce

Blok I - 24 stycznia
1. Założenia teoretyczne: podstawy metody integracji sensorycznej
2. Omówienie działania podstawowych zmysłów człowieka
3. Zapoznanie z dostępnymi kwestionariuszami przeznaczonymi do oceny funkcjonowania zmysłów u dziecka

Blok II - 25 stycznia
1. Klasyfikacja i dobór ćwiczeń w zależności od potrzeb sensorycznych dzieci
2. Prezentacja ćwiczeń stymulujących poszczególne zmysły do wykorzystania na zajęciach w przedszkolu i szkole
3. Trudności w sferach: społeczno-emocjonalnej, poznawczej oraz komunikacji dziecka z zaburzeniami przetwarzania sensorycznego
4. Umiejętność czytania diagnoz integracji sensorycznej

Szkolenie poprowadzą:

dr Izabella Kucharczyk – psycholog, pedagog specjalny, terapeuta SI, wykładowca w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie

mgr Dorota Błażejczyk – Głowacka – pedagog specjalny, logopeda, terapeuta SI, wykładowca w Akademii Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej w Warszawie.

Szczegółowe informacje i zapisy na stronie internetowej: http://neuroakademia.pl/szkolenie/trudnosci-sensoryczne-dzieci-w-wieku-przedszkolnym-i-szkolnym-w-teorii-i-praktyce/

1. II. Program - Logorytmika jako metoda wspomagająca rozwój motoryki, słuchu i mowy dziecka
24 stycznia
1. Podstawy teoretyczne logorytmiki (terminologia, zarys historyczny, charakterystyka metody, możliwości jej wykorzystania).
2. Wpływ stymulacji muzycznej na rozwój dziecka.
3. Rola ćwiczeń logorytmicznych, ich główne założenia i rodzaje (ćwiczenia z zakresu techniki ruchu, inhibicyjno-incytacyjne, metrorytmiczne, polirytmiczne).
4. Ćwiczenia fonacyjno-oddechowe oraz ćwiczenia narządów artykulacyjnych.
25 stycznia
1. Zapoznanie z instrumentarium C. Orffa.
2. Metodyka prowadzenia zajęć logorytmicznych.
3. Wykorzystanie zrytmizowanych wierszy i piosenki w profilaktyce i terapii logopedycznej.
4. Kształtowanie prozodii mowy poprzez ruch.
5. Dobór pozycji muzycznych do zajęć.
6. Improwizacja muzyczna – konstruowanie ćwiczeń własnych, propozycje scenariuszy zajęć.

Szkolenie poprowadzi:

Oktawia Czechowska – doktorantka Uniwersytetu Gdańskiego, absolwentka Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej – logopedia z audiologią logopeda, trener języka migowego, audiolog.

Szczegółowe informacje i zapisy na stronie internetowej :

http://neuroakademia.pl/szkolenie/warszawa-logorytmika-jako-metoda-wspomagajaca-rozwoj-motoryki-sluchu-i-mowy-dziecka/

Serdecznie zapraszamy.

Specjalizacje

Audiologia i foniatria