Komunikacja z pacjentem – istotny czynnik w procesie leczenia
Komunikacji medycznej trzeba się uczyć, intuicja może sprowadzić na manowce – uważa dr n. społ. Antonina Doroszewska, kierownik Studium Komunikacji Medycznej WUM.
Komunikacji medycznej trzeba się uczyć, intuicja może sprowadzić na manowce – uważa dr n. społ. Antonina Doroszewska, kierownik Studium Komunikacji Medycznej WUM.
Prawie jedna czwarta lekarzy doświadczyła złego traktowania w miejscu pracy ze strony pacjentów i odwiedzających – wynika z badań przeprowadzonych przez Boston Medical Center i Stanford University School of Medicine.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie kwestionuje możliwości wystawiania zaświadczeń lekarskich udzielonych za pośrednictwem teleporad. Kontrolą może zostać objęte każde zwolnienie lekarskie – zaznacza ZUS.
Do MZ spływają interpelacje poselskie w sprawie bariery językowej pomiędzy pracownikami medycznymi a uchodźcami z Ukrainy. Jak odpowiada resort?
26 kwietnia Stowarzyszenie Akademii Komunikacji Medycznej zorganizowało warsztat ekspercki wieńczący projekt „Dobre relacje personelu z pacjentami”.
Przychodnia w Dęblinie jako pierwsza placówka w regionie ryckim wdrożyła internetowego tłumacza dla pacjentów głuchoniemych. Likwidujemy wszelkie bariery w komunikacji pacjent – lekarz – powiedziała Urszula Pielacka-Chodoła, dyrektor przychodni.
Szybko można się przekonać, że dobrze poinformowany pacjent jest świetnym partnerem. Co to oznacza? Na przykład to, że akceptuje powikłania, ponieważ wie, iż są nieuchronnie wpisane w zabieg – zapewnia prof. Tomasz Banasiewicz.
Hospicjum to nie jest miejsce, w którym zamyka się chorego i czeka aż umrze – mówi dr Marcin Janecki, kierownik Stacjonarnego Ośrodka Opieki Paliatywnej Hospicjum w Gliwicach.
Zapraszamy do wzięcia udziału w krótkiej ankiecie.
W ramach Pomorskiego e-Zdrowia powstanie regionalna platforma umożliwiająca pacjentom m.in.: dostęp do informacji zdrowotnej i elektronicznej dokumentacji medycznej, możliwość zdalnej rejestracji oraz koordynację opieki medycznej w przypadku niektórych chorób przewlekłych.
Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek,
zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.