Aktualności

  • Komunikacja z pacjentem – istotny czynnik w procesie leczenia

    Komunikacja z pacjentem – istotny czynnik w procesie leczenia

    Komunikacji medycznej trzeba się uczyć, intuicja może sprowadzić na manowce – uważa dr n. społ. Antonina Doroszewska, kierownik Studium Komunikacji Medycznej WUM.

  • Lekarze w USA źle traktowani przez pacjentów

    Lekarze w USA źle traktowani przez pacjentów

    Prawie jedna czwarta lekarzy doświadczyła złego traktowania w miejscu pracy ze strony pacjentów i odwiedzających – wynika z badań przeprowadzonych przez Boston Medical Center i Stanford University School of Medicine.

  • Kontrola zwolnień – teleporady pod lupą ZUS

    Kontrola zwolnień – teleporady pod lupą ZUS

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych nie kwestionuje możliwości wystawiania zaświadczeń lekarskich udzielonych za pośrednictwem teleporad. Kontrolą może zostać objęte każde zwolnienie lekarskie – zaznacza ZUS.

  • "Bliskość językowa"

    "Bliskość językowa"

    Do MZ spływają interpelacje poselskie w sprawie bariery językowej pomiędzy pracownikami medycznymi a uchodźcami z Ukrainy. Jak odpowiada resort?

  • Warsztat „Dobre relacje personelu z pacjentami”

    26 kwietnia Stowarzyszenie Akademii Komunikacji Medycznej zorganizowało warsztat ekspercki wieńczący projekt „Dobre relacje personelu z pacjentami”.

  • Dęblin – wirtualny tłumacz migowego w przychodni

    Przychodnia w Dęblinie jako pierwsza placówka w regionie ryckim wdrożyła internetowego tłumacza dla pacjentów głuchoniemych. Likwidujemy wszelkie bariery w komunikacji pacjent – lekarz – powiedziała Urszula Pielacka-Chodoła, dyrektor przychodni.

  • Wszystko pod kontrolą

    Wszystko pod kontrolą

    Szybko można się przekonać, że dobrze poinformowany pacjent jest świetnym partnerem. Co to oznacza? Na przykład to, że akceptuje powikłania, ponieważ wie, iż są nieuchronnie wpisane w zabieg – zapewnia prof. Tomasz Banasiewicz.

  • Opieka paliatywna – oczekiwania i rzeczywistość

    Opieka paliatywna – oczekiwania i rzeczywistość

    Hospicjum to nie jest miejsce, w którym zamyka się chorego i czeka aż umrze – mówi dr Marcin Janecki, kierownik Stacjonarnego Ośrodka Opieki Paliatywnej Hospicjum w Gliwicach.

  • Kompetencje komunikacyjne personelu medycznego w Polsce – ANKIETA

    Zapraszamy do wzięcia udziału w krótkiej ankiecie.

  • 14 umów na Pomorskie e-Zdrowie

    W ramach Pomorskiego e-Zdrowia powstanie regionalna platforma umożliwiająca pacjentom m.in.: dostęp do informacji zdrowotnej i elektronicznej dokumentacji medycznej, możliwość zdalnej rejestracji oraz koordynację opieki medycznej w przypadku niektórych chorób przewlekłych.

541 artykułów - strona 14 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo