Aktualności

  • Jak rozmawiać, jak reagować – czyli o komunikacji i relacjach, gdy w życiu pojawia się choroba przewlekła

    Jak rozmawiać, jak reagować – czyli o komunikacji i relacjach, gdy w życiu pojawia się choroba przewlekła

    Diagnoza choroby przewlekłej wiąże się z trudnymi emocjami, które wpływają na chęć podzielenia się informacją o chorobie z naszym otoczeniem. Istnieje jednak wiele wskazówek, które mogą ułatwić komunikację na temat choroby – podkreśla socjolożka Natalia Tur.

  • Teleporady a wypalenie zawodowe pediatrów w USA

    Teleporady a wypalenie zawodowe pediatrów w USA

    Ponad połowa pediatrów zgłosiła, że doświadcza wypalenia zawodowego, na co wpływ miały zmiany w praktyce klinicznej spowodowane przez pandemię, m.in. wprowadzenie teleporad – wskazują wyniki badania przeprowadzonego przez American Academy of Pediatrics.

  • OECD: Telemedycyna ratowała dostępność

    OECD: Telemedycyna ratowała dostępność

    Rujnujący dla zdrowia publicznego i jego wskaźników wpływ pandemii nie podlega dyskusji. Ale COVID-19 zablokował też – w niektórych krajach na wiele miesięcy – dostęp do interwencji medycznych, do profilaktyki pierwotnej i wtórnej, do diagnostyki.

  • Projekt zmian w EDM

    Ministerstwo Zdrowia opublikowało projekt rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych zdarzenia medycznego przetwarzanego w systemie informacji oraz sposobu i terminów przekazywania tych danych do Systemu Informacji Medycznej.

  • Słupsk – call center przy szpitalu wyróżnione

    Call center w Wojewódzkim Szpitalu Specjalistycznym im. Janusza Korczaka w Słupsku działa od półtora roku. Konsultantki codziennie odbierają 600 telefonów. Średni czas oczekiwania na połączenie wynosi 25 sekund, a przeciętny czas rozmowy od dwóch do dwóch i pół minuty.

  • Norwegowie dofinansują nam telemedycynę

    20 października w Warszawie odbyła się konferencja inaugurująca Program „Zdrowie” NMF 2014-2021, którego celem jest zmniejszanie społecznych nierówności w zdrowiu poprzez realizację działań związanych z telemedycyną i polityką e-zdrowia, zdrowym stylem życia dzieci i młodzieży, z uwzględnieniem opieki psychiatrycznej.

  • 11 sekund dla pacjenta

    11 sekund dla pacjenta

    Średnio pacjent ma około 11 sekund na wyjaśnienie powodów wizyty, zanim przerwie mu lekarz. Ponadto tylko co trzeci lekarz umożliwia pacjentom opisanie swojej sytuacji. Presja na pośpieszne konsultacje dotyka częściej specjalistów niż lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej – mówi Naykky Singh Ospina z University of Florida, Gainesville i Mayo Clinic w USA.

  • Jak reagować na przemoc słowną pacjenta?

    Jak reagować na przemoc słowną pacjenta?

    Podstawową zasadą bezpieczeństwa jest ocena, w jakim stanie jest pacjent. Jeśli kontakt jest ograniczony, pacjent jest tak wzburzony, że nic do niego nie dociera, wtedy tak naprawdę trzeba stanąć blisko drzwi – żeby w razie zagrożenia mieć krótszą drogę do wyjścia – mówi dr Agnieszka Mościcka-Teske, psycholog z Uniwersytetu SWPS.

  • "Wdrażanie e-rejestracji od przyszłego roku"

    "Wdrażanie e-rejestracji od przyszłego roku"

    Po posiedzeniu prezydenckiej Rady ds. Ochrony Zdrowia jej przewodniczący prof. Piotr Czauderna poinformował, że tematem obrad były "nowe technologie cyfrowe, które mogą być wsparciem dla sytemu ochrony zdrowia".

  • Raport „Cyfrowe zdrowie Polek”

    Jak wynika z raportu „Cyfrowe zdrowie Polek. Co digitalizacja usług medycznych zmieni w praktyce zdrowia Polek?”, przygotowanego przez infuture.instytut w ramach projektu „Zdrowa ONA,” Polki są otwarte na digitalizację i nowe technologie, ale jednocześnie obawiają się e-rozwiązań dotyczących ich zdrowia.

544 artykuły - strona 18 z 55

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo