Jak rozmawiać z pacjentem

  • Jak się komunikować z dorosłą osobą niepełnosprawną intelektualnie

    Jak się komunikować z dorosłą osobą niepełnosprawną intelektualnie

    Nie odpowiem wprost na pytanie zawarte w tytule artykułu z kilku powodów. Tak jak nie istnieje jednolite zjawisko niepełnosprawności, tak też nie istnieje jednolite zjawisko niepełnosprawności intelektualnej.

  • Jak pies wpłynął na moją praktykę lekarską

    Jak pies wpłynął na moją praktykę lekarską

    Niedawno zapytano mnie, kto miał największy wpływ na moją karierę. Pytanie to sprawiło, że zacząłem się nad tym zastanawiać. Przez wiele lat życia zawodowego kształtowało mnie wiele osób, jednak jedną z najistotniejszych ról odegrał mój pierwszy pies.

  • Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Opis i empatia, czy żargon i obojętność w przekazywaniu pacjentowi informacji?

    Jak przekazywać informacje pacjentowi o sposobie leczenia? Zapraszamy do obejrzenia scenek prezentujących lekarza, który tłumaczy pacjentowi przebieg zabiegu bronchoskopii oraz przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Autorytet lekarza a pacjent „wszystkowiedzący”

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy wiedzą lepiej? Jak reagować, gdy pacjenci powołują się na informacje uzyskane z mediów społecznościowych? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarza dr. Tomasza Sobierajskiego.

  • Pacjent, który wie lepiej

    Pacjent, który wie lepiej

    Jak rozmawiać z pacjentami, którzy w dobie Internetu sami wybierają dla siebie sposób leczenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Jaką zastosować strategię w obliczu potencjalnego konfliktu? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjent, który prosi o antybiotyk

    Pacjent, który prosi o antybiotyk

    Jak rozmawiać z pacjentem, który sam proponuje rodzaj leczenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjentka tylko po receptę

    Pacjentka tylko po receptę

    Jak rozmawiać z pacjentem, który przychodzi do lekarza tylko po receptę? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjent, który nie przyjmuje leków <!-- (4.1 i&nbsp;4.2)-->

    Pacjent, który nie przyjmuje leków

    Obejrzyj scenki prezentujące lekarza, który motywuje pacjenta do przestrzegania zaleceń oraz zapoznaj się z komentarzami dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • <!--Agresywny pacjent--> Pacjent sfrustrowany, reagujący złością<!-- (7.1 i&nbsp;7.2)-->

    Pacjent sfrustrowany, reagujący złością

    Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

31 artykułów - strona 3 z 4

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo