Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Podstawy skutecznej komunikacji

  • Słowo na wagę złota

    Słowo na wagę złota

    Placówki medyczne funkcjonujące w ramach brytyjskiego systemu NHS postanowiły w treści wysyłanego do pacjentów SMS-a z przypomnieniem o wizycie umieścić koszt, który poniósłby chory, korzystając z analogicznego świadczenia w sektorze prywatnym: 160 funtów. O (pojmowanej dosłownie) wartości dobrej komunikacji pisze „The Guardian”.

  • Wywieranie wpływu na postawy i zachowania pacjentów, czyli jak sprawić, aby pacjenci czynnie i wytrwale uczestniczyli w procesie leczenia

    Wywieranie wpływu na postawy i zachowania pacjentów, czyli jak sprawić, aby pacjenci czynnie i wytrwale uczestniczyli w procesie leczenia

    Zapewne pojawiają się w Państwa praktyce sytuacje, gdy pomimo postawienia trafnej diagnozy i właściwie dobranej terapii, nie ma oczekiwanych efektów leczenia. Warto zastanowić się wówczas, czy nie zawiódł trzeci element procesu leczenia (poza diagnozą i terapią), czyli pacjent być może nie stosuje się do Państwa zaleceń.

  • Komunikacja z pacjentem w kontekście godności osoby ludzkiej

    Komunikacja z pacjentem w kontekście godności osoby ludzkiej

  • Komunikacja interpersonalna w intensywnej terapii

    Komunikacja interpersonalna w intensywnej terapii

    W ramach konferencji "Intensywna terapia - wyzwania i możliwości w leczeniu chorych w stanach krytycznych" odbędą się warsztaty z komunikacji interpersonalej.

  • Jak lekarz ma mówić, aby pacjent go posłuchał?

    Jak lekarz ma mówić, aby pacjent go posłuchał?

    Rozmowa stanowi nieodłączny element pracy lekarza. Zależnie od specjalności rozmowie poświęcamy jedynie mniejszą część lub zdecydowanie większą część naszego dnia. Niezależnie jednak od tego, ile czasu mamy lub ile chcielibyśmy go mieć, najważniejszy jest efekt naszego oddziaływania komunikacyjnego.

  • Medycyna w uniwersytecie

    Medycyna w uniwersytecie

  • Praktyczny podręcznik psychoonkologii dorosłych, dzieci i nastolatków

    Praktyczny podręcznik psychoonkologii dorosłych, dzieci i nastolatków

    Jak rozmawiać z chorym dzieckiem? Jak pomóc małemu pacjentowi w walce z chorobą? Jak udzielać pomocy psychologicznej pacjentom onkologicznym? Na te pytanie znajdą Państwo odpowiedź w najnowyszch publikacjach Medycyny Praktycznej dostępnych już w ksiegarni!

  • Prawo pacjenta do poszerzenia horyzontu konsultacji

    Prawo pacjenta do poszerzenia horyzontu konsultacji

    "Lekarz leczący nie może sprzeciwiać się, by chory zasięgał opinii o stanie swego zdrowia i postępowaniu lekarskim u innego lekarza. Na życzenie pacjenta powinien ułatwić mu taką konsultację" (KEL)

  • Obcokrajowiec w gabinecie lekarskim

    Obcokrajowiec w gabinecie lekarskim

    Coraz częściej w naszych gabinetach lekarskich pojawiają się pacjenci reprezentujący inne, bardzo różne kultury. I taka wizyta – nawet jeśli nie odczuwamy dyskomfortu związanego z barierą językową – może przebiegać nieco odmiennie niż zazwyczaj.

  • Kompetencje komunikacyjne

    Kompetencje komunikacyjne

    Dobry rozmówca to taki, który potrafi rozpoznać kompetencje komunikacyjne partnera i dąży do poszerzenia wspólnego obszaru tychże kompetencji. Co to oznacza? Otóż, kiedy czujemy, że „mówimy do ściany”, postarajmy się powstrzymać irytację i chęć wydania negatywnej oceny, a w zamian dokonajmy „zeskanowania” pacjenta.

44 artykułów - strona 1 z 5

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo