Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Komunikacja z pacjentem – przewodnik dla położników-ginekologów w sześciu odsłonach

"Lekarz z ludzką twarzą"
Komunikacja z pacjentem – przewodnik dla położników-ginekologów w sześciu odsłonach

15.10.2014
Izabela Barton-Smoczyńska
NAF Agencja Badawczo-Doradcza

Zainteresowanie lekarza osobą pacjenta, umiejętność zbudowania z nim partnerskiej relacji oraz zdolność osiągania porozumienia w kwestiach zdrowia i leczenia wpływają na ocenę kompetencji lekarza przez pacjenta. Od kilku lat w internecie pojawiają się rankingi lekarzy, na przykład "białe" i "czarne" listy ginekologów, które są niczym innym jak tylko próbą oceny pracy lekarzy według odczuć i subiektywnych ocen pacjentów. W badaniach prowadzonych od wielu lat w obszarze psychologii zdrowia wykazano, że chorzy są skłonni obdarzać zaufaniem tego lekarza, który okazuje zainteresowanie ich osobą i jest zaangażowany w proces leczenia. Po czym pacjenci poznają, czy lekarz jest "zainteresowany" i "zaangażowany"? Przede wszystkim po jakości komunikacji oraz rodzaju relacji między pacjentem a lekarzem.

Jak rozmawiać z pacjentem

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo