Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Część pierwsza: "O podobieństwie wizyty u lekarza do randki"

Komunikacja z pacjentem – przewodnik dla położników-ginekologów w sześciu odsłonach
Część pierwsza: "O podobieństwie wizyty u lekarza do randki"

14.10.2014
Izabela Barton-Smoczyńska
NAF Agencja Badawczo-Doradcza

Pewnie każdy z nas pamięta, jak wyglądała jego pierwsza randka. W pamięci pozostały słowa, które padły, albo melodia, którą było słychać gdzieś w tle. Zdarza się, że zapamiętujemy nawet ubiór, zapach perfum albo kolor, na jaki była pomalowana ściana pokoju, w którym rozmawialiśmy. Dzięki zapamiętanym szczegółom odtwarzamy realistyczny obraz tamtej chwili. Wydawać by się mogło, że spotkanie lekarza i pacjentki w niczym nie przypomina pierwszej randki czy znaczącego osobistego spotkania. A jednak wiele jest między nimi podobieństw.

Jak rozmawiać z pacjentem

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo