Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Trudny pacjent

  • Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Kłótnia małżeńska w gabinecie lekarskim

    Jaką zastosować strategię w obliczu potencjalnego konfliktu? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza

    Wybrane sytuacje trudne – społeczne wyzwania dla lekarza

    Jedną z charakterystycznych cech pracy lekarza w Polsce jest deficyt czasu, spotęgowany koniecznością prowadzenia rozbudowanej dokumentacji medycznej. Nie jest łatwo przyjmować pacjentów pod presją czasu i jednocześnie mieć poczucie komfortu w pracy.

  • Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?

    Kto to jest „trudny pacjent”? Jak sobie poradzić, gdy uznamy pacjenta za trudnego?

    W opinii lekarzy pacjenci trudni to ci, którzy okazują lekarzowi brak lub mało sympatii, brak podziwu, nadmierne niecierpliwienie, a także wywołują u lekarza negatywne emocje.

  • Perspektywa lekarza vs. perspektywa pacjenta

    Perspektywa lekarza vs. perspektywa pacjenta

    Zapraszamy do zapoznania się z kolejną częścią artykułu "Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych".

  • Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych

    Komunikowanie się z pacjentem w sytuacjach trudnych

    Udana komunikacja lekarz – pacjent jest niezbędna dla uzyskania dobrych wyników opieki zdrowotnej i pozytywnie wpływa na zrozumienie wskazówek lekarza przez pacjenta, jego satysfakcję oraz stosowanie się do zalecanego leczenia.

  • Pacjent, który prosi o antybiotyk

    Pacjent, który prosi o antybiotyk

    Jak rozmawiać z pacjentem, który sam proponuje rodzaj leczenia? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjentka tylko po receptę

    Pacjentka tylko po receptę

    Jak rozmawiać z pacjentem, który przychodzi do lekarza tylko po receptę? Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • Pacjent, który nie przyjmuje leków <!-- (4.1 i&nbsp;4.2)-->

    Pacjent, który nie przyjmuje leków

    Obejrzyj scenki prezentujące lekarza, który motywuje pacjenta do przestrzegania zaleceń oraz zapoznaj się z komentarzami dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

  • <!--Agresywny pacjent--> Pacjent sfrustrowany, reagujący złością<!-- (7.1 i&nbsp;7.2)-->

    Pacjent sfrustrowany, reagujący złością

    Zapraszamy do obejrzenia filmu i przeczytania komentarzy dr Anny Ratajskiej i mgr Agnieszki Woźniewicz z Centrum Komunikacji Klinicznej.

19 artykułów - strona 2 z 2

Jak rozmawiać z pacjentem

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.

Współpraca

Centrum komunikacji klinicznej logo