hero-image
Volvo Firma Karlik

VOLVO XC60 B5 AWD Mild Hybrid za 226000 zł netto

Bezpiecznie z Volvo Firma Karlik

Kiedy zadajemy pytanie: Z czym kojarzą się samochody marki Volvo?

Najczęściej padają odpowiedzi: Doskonała jakość i bezpieczeństwo. Luksus. Komfort i elegancja. Volvo to nie tylko synonim bezpiecznych samochodów, ale także stylu, ponadczasowego designu i jakości, które stoją za marką.

I. OMTANKE

* Czy wiesz dlaczego zagłówki w fotelach Volvo nie są regulowane?
* Dlaczego dziecko warto przewozić tyłem do kierunku jazdy?

Podejście Volvo do kwestii bezpieczeństwa jest wyjątkowe. Już w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku w Volvo był dział zajmujący się bezpieczeństwem samochodów. W 1970 roku w okolicach Goeteborga pracę rozpoczął Zespół Badania Wypadków. Inżynierowie Volvo zdali sobie sprawę, jak ważne jest dokładne zrozumienie, co dzieje się z pasażerami i samym samochodem w trakcie wypadku, aby móc opracowywać lepsze i bezpieczniejsze modele w przyszłości. Volvo wprowadziło większość z dziś powszechnie stosowanych rozwiązań jak pasy bezpieczeństwa, zagłówki, czy łamana kolumna kierownicy, a także opracowało rozwiązania, które pomagają w unikaniu zderzeń, sprzyjają zwiększeniu uwagi kierowcy oraz przypominają o ograniczeniach prędkości, a nawet komunikują się z innymi samochodami, by wymienić się ostrzeżeniami o śliskiej nawierzchni lub poinformować o włączonych światłach awaryjnych. Samochody marki Volvo są wyposażone w aktywne i bierne systemy, które wspierają kierowców w różnych sytuacjach drogowych, jak m.in. zapobieganie kolizjom poprzez ostrzeganie oraz zahamowanie samochodu, czy ułatwianie parkowania.

* W 1972 Volvo wprowadziło fotelik dla dziecka zwrócony tyłem do kierunku jazdy. Czy kojarzysz zdjęcia astronautów, którzy podczas startu rakiety kosmicznej leżą na plecach w celu wyrównania sił? Ta sama podstawowa zasada przyświecała konstruktorom fotelików dziecięcych zwróconych tyłem do kierunku jazdy: równomiernie rozłożyć obciążenie i zminimalizować obrażenia ciała.

* Kształt zagłówków w fotelach jest tak zaprojektowany, aby był bezpieczny dla człowieka o dowolnym wzroście. Dlatego przednie zagłówki w Volvo nie mają żadnej regulacji.

 

II. LAGOM

Volvo to nie tylko marka samochodowa, to styl życia oparty na bezpieczeństwie, pasji do podróży i trosce o świat wokół nas. Jako Volvo Firma Karlik systematycznie zapraszamy klientów na Szkołę Bezpiecznej Jazdy – edukacyjny event podczas którego uczestnicy ćwiczą awaryjne hamowanie na różnego rodzaju nawierzchni, technikę jazdy w zakręcie, hamowanie i omijanie przeszkód, zachowanie w przypadku poślizgu nadsterownego i podsterownego oraz udzielanie pierwszej pomocy ofiarom wypadków.

Organizujemy także dla klientów i dzieci szkolenie z udzielania pierwszej pomocy realizowane w formie praktycznego kursu, uzupełnionego zagadnieniami teoretycznymi. Współpracujemy w tym zakresie z zespołem doświadczonych ratowników medycznych. – Dla naszej firmy bardzo ważne jest budowanie świadomości wśród kierowców, nie skupiamy się wyłącznie na sprzedaży bezpiecznych samochodów, ale chcemy także, aby kierowcy poruszali się bezpiecznie. Kierujemy się szwedzką filozofią lagom – dokładnie tyle, ile potrzebujesz. Każdy ma nieco inne potrzeby i wymagania dlatego organizujemy spotkania oraz eventy, podczas których rozmawiamy o bezpiecznym podróżowaniu, ale i praktycznie ćwiczymy bezpieczne zachowania – mówi Sylwia Skorupińska, dyrektor marketingu w Volvo Firma Karlik.

 

III. UPCYKLING

Troska o środowisko naturalne stanowi jedną z podstawowych wartości firmy Volvo Cars, na których opierają się wszelkie działania. Prace na rzecz ochrony środowiska opierają się na całym okresie życia samochodu i uwzględniają jego oddziaływanie na środowisko na wszystkich etapach, począwszy od projektu, a skończywszy na złomowaniu i recyklingu.

Jako Volvo Firma Karlik aktywnie włączamy się w działania upcyklingowe. Ze zużytych części samochodów – m.in. z przewodu paliwa, tulejki wybieraka skrzyni biegów czy fragmentu elektroniki modułu czujnika skrętu powstała biżuteria pARTs, artystyczne rękodzieło. Marka powstała w 2014 roku, łącząc pasję do samochodów, miłość do pięknej biżuterii oraz ogromne wyczucie problemów współczesnego świata.

Od 2018 roku współpracujemy także ze Spółdzielnią Socjalną Furia, która jako pierwsza w Polsce od 2014 roku wdraża autorski, innowacyjny model aktywizacji zawodowej osób w spektrum autyzmu. Dzięki tej kooperacji powstał projekt Torba z banerów Volvo – produkcja w duchu upcyklingu oraz idei społecznie odpowiedzialnego biznesu z celem inicjatywy charytatywnej. Torby powstają ze zużytych banerów reklamowych Volvo oraz pasów bezpieczeństwa, które trafiłyby jako odpad na wysypisko. Z każdej sprzedanej torby 10 zł otrzymuje Fundacja „Fiona” działająca na Rzecz Integracji Osób Niepełnosprawnych i autystycznych.

Chcesz wejść do świata Volvo?

Przetestuj wybrany przez Ciebie model Volvo dostępny na miejscu bez czekania i dowiedz się więcej na temat naszej filozofii, rozwiązań technologicznych stosowanych w samochodach i systemach bezpieczeństwa.

Masz pytania?

Rafał Szczechowiak
Koordynator ds. sprzedaży samochodów nowych

tel. 787 095 889
r.szczechowiak@karlik.dealervolvo.pl