W środę w Sopocie ruszy program dodatkowego wsparcia pomocy psychologicznej i psychiatrycznej dla dzieci i młodzieży. Będzie on finansowany z budżetu miasta.
Dla wielu nastolatków ciało staje się wrogiem, odbicie w lustrze albo wizerunek na zdjęciu budzi frustrację, niechęć, przygnębienie, a nawet nienawiść – mówi psychoterapeutka Ewa Dziemidowicz.
Dzieci przeżyły bombardowania, widziały śmierć, straciły bliskich i swoje pełne radości domy. Psychiczną ranę będą nosić do końca życia – powiedziała PAP psycholog Julia Kułyk, która od roku mieszka w Kielcach i pomaga uchodźcom z Ukrainy.
Sekcja Pedagogiki Specjalnej Komitetu Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii Nauk wystosowała do ministra zdrowia list, w którym wyraża "wielkie zaniepokojenie" związane z projektem „Profilaktyka na miarę”.
Coraz więcej dzieci i młodzieży zmaga się z depresją. NFZ podaje, że liczba niepełnoletnich pacjentów leczących się na zaburzenia lękowe oraz depresyjne wzrosła o 120% w ciągu ostatnich lat. Objawy tych zaburzeń są inne u dzieci niż u dorosłych – jak rozpoznać depresję u uczniów i jak ich wspierać?
Tylko 14 proc. uczniów dobrze komunikuje się z rodzicami na temat aktywności w internecie, za to aż 30 proc. nie mówi nikomu o swoich kłopotach w sieci.
Skala problemu nie zmniejszyła się wraz z końcem pandemii.
Czy to zaburzenie rozwoju rzeczywiście jest coraz bardziej powszechne, a może to rozpoznania stawiane nieco na wyrost? Dlaczego w Polsce są tak duże różnice w liczbie orzeczeń pomiędzy województwami?
Mózg staje się dojrzały dopiero po 20. rż. Wcześniej trwa burzliwa przebudowa, szczególnie w obszarach, które odpowiadają za regulację emocji, ocenę ryzyka, hamowanie pobudzenia i agresji.
Bycie ofiarą nękania do tego stopnia nasila u nastolatków psychiczny stres, że zwiększa ryzyko samobójstw – pokazuje badanie z udziałem 70 tys. uczniów.
Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek,
zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.