O obecnej sytuacji psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej mówi mgr Tomasz Bilicki.
Część 4. Postępowanie w przypadku myśli i tendencji samobójczych u nastolatków
Co się zmieniło w stosunku do czasów sprzed pandemii? Mówi prof. Małgorzata Janas-Kozik.
Powszechnym wyzwalaczem różnego rodzaju problemów i kryzysów jest dzisiaj niska samoocena – mówi Tomasz Bilicki, psychoterapeuta i certyfikowany interwent kryzysowy.
Dziewczęta, niezależnie od przykrych doświadczeń szkolnych i masy ciała, ogólnie częściej wykazują objawy depresji; z kolei chłopcy z otyłością i prześladowani w szkole są bardziej narażeni na depresję, niż ich nie doświadczający przemocy rówieśnicy o prawidłowej masie ciała - czytamy na łamach Journal of Public Health.
Prof. Małgorzata Janas-Kozik przedstawia wyniki polskich badań dotyczących pierwszej i drugiej fali pandemii. Dane odnoszące się do przedłużającej się izolacji wskazują na gorszą kondycję psychiczną tej populacji.
Odpowiada certyfikowany interwent kryzysowy, psychoterapeuta mgr Tomasz Bilicki.
Część 3. Jak rozmawiać z nastolatkiem, u którego podejrzewamy myśli samobójcze?
Podczas leczenia dziecka z ADHD należy postępować wielokierunkowo, działać na wielu płaszczyznach, dążąc do poprawy jakości małego pacjenta, jego funkcjonowania społecznego i możliwości rozwoju, a także mając na uwadze kondycję psychiczną opiekunów.
Parasomnie to zbiorcze określenie dla grupy różnorodnych zaburzeń snu. Występują znacznie częściej u dzieci niż u dorosłych. W większości przypadków ich obecność jest przejawem niedojrzałości ośrodkowego układu nerwowego, a nie stanu chorobowego. Z wiekiem częstość ich występowania zmniejsza i nieraz ustępują samoistnie w okresie pokwitania.
Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek,
zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.