Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Pacjent głuchy

  • Czym jest karta komunikacji z osobą głuchą

    Czym jest karta komunikacji z osobą głuchą

    „Karta komunikacji z osobą głuchą” to zbiór piktogramów oraz krótkich komunikatów słownych podzielonych na kilka części, przeznaczonych dla pracowników zespołów ratownictwa medycznego oraz szpitalnych oddziałów ratunkowych.

  • Kiedy pacjent nie słyszy

    Kiedy pacjent nie słyszy

    Z powodu trudności w komunikacji wiele osób głuchych zraża się i nie decyduje się na dalsze kontakty z personelem medycznym, a w efekcie rezygnuje z leczenia. To coś na wzór spotęgowanego efektu białego fartucha - mówi Piotr Kimla, autor karty komunikacji z osobą głuchą.

  • Analiza komunikacji głuchego pacjenta z personelem medycznym. Najczęstsze błędy i problemy komunikacyjne

    Analiza komunikacji głuchego pacjenta z personelem medycznym. Najczęstsze błędy i problemy komunikacyjne

    Poznaj najczęstsze błędy i trudności w komunikacji pomiędzy personelem medycznym a pacjentem głuchym.

  • Popierają nas

    Zobacz, kto popiera projekt „Karty komunikacji z osobą głuchą”.

  • Pobierz kartę komunikacji z osobą głuchą – wersja SOR

    Pobierz „Kartę komunikacji z osobą głuchą” dla ratowników medycznych.

  • Karta komunikacji z osobą głuchą w POZ

    Karta komunikacji z osobą głuchą w POZ

    Przygotowaliśmy „Kartę komunikacji z osobą głuchą w POZ”. To pionierski projekt zmierzający do uzupełnienia luki w komunikacji między środowiskiem osób głuchych a środowiskiem medycznym, w przypadku braku obecności tłumacza języka migowego podczas wizyty u lekarza nieposługującego się językiem migowym. Zachęcamy do pobrania.

  • Przepustka ze świata ciszy

    Przepustka ze świata ciszy

    - Dla większości głuchych język polski jest językiem obcym, tak samo jak dla osób słyszących język francuski czy niemiecki. Na co dzień głusi używają polskiego języka migowego (PJM), który bardzo różni się od języka polskiego, choćby dlatego, że jest językiem wizualno-przestrzennym - z Piotrem Kimlą, autorem „Karty komunikacji z osobą głuchą” rozmawia Karolina Krawczyk.