×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

Ten eksperyment pozwolił zmniejszyć o 25% liczbę pacjentów, którzy nie przychodzili na umówioną wizytę

OP / The Guardian

Placówki medyczne funkcjonujące w ramach brytyjskiego systemu NHS postanowiły w treści wysyłanego do pacjentów SMS-a z przypomnieniem o wizycie umieścić koszt, który poniósłby chory, korzystając z analogicznego świadczenia w sektorze prywatnym: 160 funtów. O (pojmowanej dosłownie) wartości dobrej komunikacji pisze „The Guardian”.

iphone, phone, smartphone, laptop

Fot. Alejandro Escamilla / Unsplash

Eksperyment pozwolił zredukować aż o 25% liczbę pacjentów, którzy nie przychodzili na umówioną wizytę w londyńskim Barts Health NHS. Gdyby taka sytuacja miała miejsce na całym obszarze obsługiwanym przez NHS, pozwoliłoby to zaoszczędzić tygodniowo milion funtów – podaje „The Guardian”.

Niewielka zmiana, niewymagająca żadnych dodatkowych kosztów, pozwoliła na wzrost efektywności świadczonych usług, a także na zwiększenie poczucia odpowiedzialności pacjentów za ponoszone przez publiczne placówki medyczne koszty. Pomysł wdrażany jest obecnie w kolejnych placówkach NHS.

03.12.2015
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta