Czy mój problem wymaga pilnej interwencji medycznej? Czy powinienem zgłosić się do lekarza? Gdzie dokładnie się udać? Czy muszę zrobić to jeszcze dziś? A może mogę poradzić sobie samodzielnie? Co powinienem zrobić?
Doradca Medyczny Medycyny Praktycznej odpowiada na takie właśnie pytania.
Doświadczeni doradcy medyczni radzą, jakie jest najlepsze postępowanie w konkretnym problemie ze zdrowiem i udzielają kompleksowej informacji, co należy zrobić, gdzie i kiedy się udać. Przedstawiane zalecenia są oparte na specjalnych algorytmach wywiadu medycznego opracowanych przez zespoły doświadczonych lekarzy różnych specjalności. Nasi doradcy to pielęgniarki oraz dyspozytorzy medyczni z wieloletnim doświadczeniem.
Nie stój w kolejce, jeśli nie musisz.
Kiedy zadzwonić?
Wystąpienie problemów ze zdrowiem wiąże się z niepokojem i stresem. Objawy często pojawiają się niespodziewanie i trudno samodzielnie stwierdzić, czy wymagają poszukiwania pilnej pomocy (telefonu po numer alarmowy), zgłoszenia się na SOR (szpitalny oddział ratunkowy) czy też można spokojnie w trybie planowym udać się do swojego lekarza rodzinnego. Kolejnym problemem może okazać się znalezienie odpowiedniej placówki. W takich sytuacjach najważniejsza jest właśnie szybka i rzetelna informacja. Nasi doradcy oprócz zaleceń dotyczących rodzaju i stopnia pilności potrzebnej pomocy podają również dane teleadresowe placówek medycznych właściwych w danej sytuacji.
Jak to działa?
Doradcy Medycyny Praktycznej pracują w oparciu o specjalne algorytmy wywiadu medycznego – tzw. protokoły. Protokoły to opracowane przez zespoły lekarzy różnych specjalności zestawy pytań identyfikujące problem zdrowotny. Algorytmy są nieustannie weryfikowane i udoskonalane. Odpowiedzi na pytania wskazują jedno z możliwych rozwiązań – konieczność uzyskania natychmiastowej pomocy (która wiąże się z przekierowaniem zgłoszenia pod numer alarmowy), konieczność zgłoszenia do lekarza w ciągu najbliższych 3 godzin (doradca wskaże, jaka placówka będzie właściwa, np. szpitalny oddział ratunkowy, ambulatorium podstawowej opieki zdrowotnej, wizyta u specjalisty), konieczność zgłoszenia do lekarza w ciągu 24 godzin lub też umówienie wizyty w bardziej odległym terminie.
Podczas rozmowy może się również okazać, że wizyta u lekarza nie jest konieczna – wówczas doradca przekaże dokładne instrukcje i zalecenia, jak samodzielnie poradzić sobie z problemem, a także na jakie objawy należy być wyczulonym, żeby nie przeoczyć ewentualnej sytuacji, w której wizyta u lekarza będzie wskazana. Przekazanie zaleceń to nie wszystko – kompleksowa informacja to również podanie dokładnych danych teleadresowych szpitali, przychodni, aptek w najwygodniejszej dla dzwoniącego lokalizacji. Baza Medycyny Praktycznej to ponad 360 tysięcy gabinetów lekarskich, szpitali, przychodni razem z informacją na temat godzin pracy, finansowania (kontrakt z NFZ lub usługi płatne), możliwości realizacji wizyt domowych.
Właściwa informacja medyczna to podstawa rozwiązania problemu ze zdrowiem.
Usługi Doradcy Medycznego mają charakter wyłącznie informacyjny, nie stanowią i nie zastępują świadczeń zdrowotnych ani porad lekarskich, służą ułatwieniu podjęcia decyzji co do dalszego postępowania, która to decyzja jest podejmowana przez dzwoniącego i na jego odpowiedzialność