Przerwy są ważne w każdej pracy wzrokowej, czy czytamy książkę, czy patrzymy na monitor komputera. Nie ma tu ścisłych reguł, najlepiej po prostu często podnosić wzrok znad książki, czy ekranu i patrząc w dal, np. przez okno, rozluźnić mięśnie, które napinają soczewkę. Rozluźnić mięśnie gałek ocznych można też ćwiczeniami, np. kreśleniem ósemek w poziomie – radzi dr Małgorzata Paplińska, rehabilitant wzroku osób słabowidzących w Centralnej Przychodni Rehabilitacyjno-Leczniczej PZN przy ul. Karmelickiej w Warszawie.

Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 12 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Zbiórka dla szpitali w Ukrainie!
Poradnik świadomego pacjenta