Zdrowy człowiek

  • 9 źródeł zdrowych tłuszczów w Twojej diecie

    9 źródeł zdrowych tłuszczów w Twojej diecie

    Czy z zawartości tłuszczów w pożywieniu wynikają jakieś korzyści? Czy można uznać, że są one potrzebne do zachowania zdrowia? Zobacz, które produkty zawierają najzdrowsze tłuszcze.

  • Aktywność fizyczna – jak zaprzyjaźnić się ze sportem?

    Aktywność fizyczna – jak zaprzyjaźnić się ze sportem?

    „Bo lekarz kazał…”, „bo żona prosiła…”, „bo koleżanka tak robi…”, „bo to jest teraz modne…” Czasem to za mało, by wstać z kanapy i zacząć ćwiczyć. Jak rozbudzić w sobie prawdziwą motywację?

  • Aktywność fizyczna u osób zdrowych

    Aktywność fizyczna u osób zdrowych

    Osoby niepalące, utrzymujące prawidłowy ciężar ciała i wykonujące odpowiednią dawkę ćwiczeń żyją średnio o 5–7 lat dłużej od swych rówieśników nieprzestrzegających zasad zdrowego stylu życia.

  • Bieganie dla początkujących

    Bieganie dla początkujących

    Czy każdy może biegać? Jak wybrać buty do biegania? Kiedy i gdzie biegać? Od jakiego dystansu zacząć? Praktyczne wskazówki oraz marszowo-biegowy plan treningowy dla początkujących, który pozwoli w ciągu 12 tygodni przygotować organizm do ciągłego biegu przez 40 minut.

  • Ciąża i podróż

    Ciąża i podróż

    Podróżowanie w ciąży nie jest przeciwwskazane, istotny jest natomiast cel podróży, który usprawiedliwia taką decyzję. W przypadku dłuższej podróży najważniejszym problemem jest ograniczona możliwość udzielenia szybkiej pomocy medycznej w razie wystąpienia powikłań.

  • Ciąża w życiu kobiety

    Ciąża w życiu kobiety

    Towarzyszenie dziecku od poczęcia jest konsekwencją miłości rodzicielskiej. Ciąża jest zawsze procesem dynamicznym o ciągle zmieniającym się stanie emocjonalnym. W ciąży następuje zmiana stosunku do siebie samej w związku z rozszerzeniem swego „ja” na „my”.

  • Czy mikroflora jelitowa rządzi naszymi umysłami?

    Czy mikroflora jelitowa rządzi naszymi umysłami?

    Może zabrzmi to nieprawdopodobnie, ale nie jest wykluczone, że bakterie jelitowe w ludzkim organizmie mają duży wpływ na nasze łaknienie, nastroje i mogą prowadzić do otyłości.

  • Czy suplementować witaminy i mikroelementy?

    Czy suplementować witaminy i mikroelementy?

    Prof. Katarzyna Stolarz-Skrzypek omawia zasady suplementacji witamin i mikroelementów.

  • Dieta 50+

    Dieta 50+

    Po 50. roku życia najbardziej odpowiednia jest dieta łatwo strawna, ograniczająca potrawy tłuste, smażone, wzdymające i ostro przyprawione.

  • Dieta śródziemnomorska

    Dieta śródziemnomorska

    Coraz nowsze badania potwierdzają ogromną korzyść stosowania diety śródziemnomorskiej nie tylko w profilaktyce pierwotnej chorób sercowo-naczyniowych, ale również chorób nowotworowych. Oznacza to, że dieta śródziemnomorska powinna być wzorem do naśladowania przez wszystkie populacje na świecie, niezależnie od położenia geograficznego.

  • Dieta w wieku 20–40 lat

    Dieta w wieku 20–40 lat

    Osoby w tym okresie życia zwykle narzekają na brak czasu, w wyniku czego często stołują się w mieście lub spożywają produkty typu fast food, tkwiąc w przekonaniu, że przygotowanie zdrowych posiłków nie jest ani szybkie, ani proste. Nic bardziej mylnego!

  • Dieta w wieku 40–50 lat

    Dieta w wieku 40–50 lat

    W wieku 40–50 lat organizm nie potrzebuje aż tak dużej liczby kalorii, nie dotyczy to jednak witamin i minerałów – zapotrzebowanie na te składniki ulega zwiększeniu! Nie jest to najlepszy czas na eksperymentowanie z dietami.

  • Fizjologia snu

    Fizjologia snu

    Sen jest podstawową biologiczną potrzebą organizmu, bez której człowiek nie może prawidłowo funkcjonować. Aby dobrze się czuć, trzeba wystarczająco długo sypiać. W czasie snu dochodzi do przyjęcia charakterystycznej postawy spoczynku, zaprzestania aktywności ruchowej, utraty świadomego kontaktu z otoczeniem i zmniejszonej reaktywności na bodźce zewnętrzne.

  • Higiena snu. Jak zadbać o zdrowy sen?

    Higiena snu. Jak zadbać o zdrowy sen?

    Jeśli pojawiają się problemy z zaśnięciem, nie wolno próbować zasnąć na siłę. Do łóżka należy się kłaść i pozostawać w nim tylko wtedy, jeśli odczuwa się senność. Nie wolno się zmuszać do tego, by zasypiać wcześniej niż zwykle, próbować odrobić niedobór snu z ostatniej nocy czy wysypiać się „na zapas”.

  • Ile posiłków w ciągu dnia?

    Ile posiłków w ciągu dnia?

    Jeden człowiek je w ciągu dnia tylko trzy posiłki i to mu wystarcza. Drugi musi zjeść jeszcze drugie śniadanie, ponieważ pomiędzy śniadaniem a obiadem jest bardzo głodny, a jeszcze inny jest głodny pomiędzy wszystkimi posiłkami głównymi i bez przerwy dojada.

  • Jak dbać o skórę latem?

    Jak dbać o skórę latem?

    Kremy z wysokim filtrem powinny stosować przede wszystkim: dzieci, osoby z jasną karnacją, pacjenci po zabiegach z zakresu medycyny estetycznej (tj. peelingi, dermabrazje), kobiety ze skłonnością do występowania przebarwień, osoby przyjmujące leki światłouczulające, pacjenci po przeszczepie narządów.

  • Jak mierzyć ciśnienie tętnicze?

    Jak mierzyć ciśnienie tętnicze?

    Choć sama technika pomiaru ciśnienia jest prosta, dla uzyskania wiarygodnego wyniku należy przestrzegać kilku podstawowych zasad.

  • Jak przygotować się do podróży pod względem zdrowotnym?

    Jak przygotować się do podróży pod względem zdrowotnym?

    O zdrowie warto zadbać przed każdą podróżą. Szczególnie starannie należy jednak zająć się przygotowaniami zdrowotnymi przed wyjazdem w rejony egzotyczne, do krajów tropikalnych i rozwijających się, w których warunki klimatyczne i sanitarne odbiegają od europejskich.

  • Jak rozpoznać ciążę?

    Jak rozpoznać ciążę?

    Do rozpoznania ciąży upoważnia stwierdzenie tzw. objawów pewnych, do niedawna możliwych do oceny dopiero w drugiej połowie ciąży, tzn. wysłuchania tonów serca płodu, wyczucia części lub ruchów płodu.

  • Kalendarz szczepień

    Kalendarz szczepień

    W Polsce szczepienia ochronne są realizowane zgodnie z obowiązującym Programem Szczepień Ochronnych (tzw. kalendarzem szczepień), który jest co roku aktualizowany.

50 artykułów - strona 1 z 3

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • "Wszystko to odbędzie się kosztem pacjentów"
    Ktoś wymyślił sobie ideę dotyczącą tworzenia Centrów Zdrowia Psychicznego, poszły odgórne dyspozycje, a efekty oceniać będzie się po fakcie. Nikt niestety nie wziął pod uwagę, że może się to skończyć tym, że znacznie więcej pacjentów nagle trafi do szpitali, bo ich stan się znacząco pogorszy. Wszystko to odbędzie się kosztem pacjentów - ostrzega Sławomir Makowski, przewodniczący Ogólnopolskiego Związku Zawodowego Psychologów.
  • Polacy skazani na kolejki
    Aby dostać się do specjalisty, Polacy muszą poczekać w kolejce średnio ok. 3,4 miesiąca, a na pojedyncze świadczenie gwarantowane - 3,7 miesiąca. To 2 tygodnie, czyli ok. pół miesiąca więcej niż w ubiegłym roku.
  • Bolesna prawda o leczeniu bólu
    Sieć Watchdog Polska wzięła pod lupę problematykę leczenia bólu w polskich szpitalach. Wnioski nie napawają optymizmem – brakuje opracowanych schematów postępowania, personel nie jest szkolony w tym zakresie, a stosowane metody odstają od światowych standardów.
  • O co walczą rodzice niepełnosprawnych?
    Trwający od kilku dni protest rodziców dorosłych niepełnosprawnych w Sejmie to kolejna w ostatnich latach odsłona dramatu wynikającego z braku systemowych rozwiązań dla tej grupy społecznej.