×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

"Pan z Porozumienia? Sami jesteście sobie winni!"

FPZ

Przez kilka pierwszych dni roku przychodnie i szpitale nie mogły wystawiać pacjentom kart Diagnostyki i Leczenia Onkologicznego. Powodem awarii był brak aktualizacji elektronicznej wersji kontraktów placówek z Narodowym Funduszem Zdrowia. Jak wygląda informacja w tej sprawie ze strony Funduszu, pokazuje przykład lekarza rodzinnego z Wrocławia, do którego praktyki w pierwszych dniach stycznia trafił pacjent z podejrzeniem choroby nowotworowej.


Fot. JG / Kurier MP

– Próba wystawienia mu karty DiLO się nie powiodła – opowiada Maciej Kupiec. – Procedura zawiesiła się na okienku "jednostka organizacyjna uprawniona do wystawienia karty", które pozostały puste. Usiłowaliśmy wyjaśnić sprawę w oddziale NFZ. Po kilkukrotnym odsyłaniu od urzędnika do urzędnika w końcu trafiliśmy do działu kontraktów i aneksów.

– Urzędniczka niemal od razu wypaliła: "Pan z Porozumienia? A to sami jesteście sobie winni! Zawsze czekacie do ostatniej chwili to macie za swoje!" – relacjonuje lekarz. – Na sugestię, że rozmówca nie ma ochoty na wbijanie sobie szpil, a problem ciężko chorego pacjenta trzeba szybko rozwiązać, urzędniczka się rozłączyła.

Lekarz usiłujący uzyskać jakiekolwiek konkretne informacje, usłyszał, że plików z umowami nie ma i nie wiadomo, kiedy będą. Ponadto dwie różne urzędniczki z satysfakcją stwierdziły, że wina leży no stronie FPZ. Tylko jedna osoba przejęła się losem chorego, jednocześnie przyznając, że jest bezsilna.

Ostatecznie pacjent został wysłany na oddział chirurgii szczękowo-twarzowej w trybie pilnym, z dopiskiem „brak przekazania pliku z kontraktem ze strony NFZ skutkujący niemożnością wystawienia karty DiLO”.

18.01.2016
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta