Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Chorzy pytają o leki

Już 11 tys. osób skorzystało z porad Telefonicznej Informacji Pacjenta - pisze piątkowy "Nasz Dziennik". Od 2 września infolinia o dostępności leków będzie dostępna w trybie 24-godzinnym we wszystkie dni tygodnia.

infolinia leki
Fot. pixabay.com

Jak podaje gazeta, infolinię obsługują konsultanci Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. "NFZ uruchomił Telefoniczną Informację Pacjenta w połowie lipca w związku z licznymi sygnałami o brakach pewnych leków w polskich aptekach. Za jej pośrednictwem zainteresowani mogą uzyskać niezbędne informacje odnoszące się do dostępności leków w całym kraju. Wystarczy wybrać numer 800 190 590, aby połączyć się z konsultantem" - czytamy.

"Od początku działania infolinii konsultanci udzielili już ponad 11 tys. porad. Największe zainteresowanie było w pierwszych dniach uruchomienia. Obecnie to około 300-400 połączeń dziennie" - powiedział Andrzej Troszyński, rzecznik NFZ na łamach dziennika.

Troszyński podkreślił, że nie odnotowano większych problemów związanych z funkcjonowaniem infolinii. "Infolinia działa prawidłowo. W przypadku zwiększania zainteresowania zaangażowaliśmy w to zadanie większą liczbę konsultantów, tak aby czas oczekiwania na połączenie był jak najkrótszy" - powiedział rzecznik.

Infolinia ma zasięg ogólnopolski, więc informacje i statystyki związane z poszczególnymi regionami, z jakich dzwonią chorzy nie są gromadzone. "NFZ przypomina, że zakres udzielanych porad obejmuje informację, w której aptece znajdziemy interesujący nasz lek. Od konsultantów nie dowiemy się natomiast, jak należy dany specyfik dawkować ani jakie ma zamienniki. Nie będziemy mogli także zarezerwować leków w aptece. O szczegóły w tych sprawach należy pytać lekarza lub farmaceutę" - czytamy.

"Nasz Dziennik" informuje, że ważne jest, aby przed wizytą w aptece upewnić się, że lek rzeczywiście się tam znajduje. "NFZ radzi, aby w tym celu zadzwonić do wskazanej w poradzie apteki. Numer telefonu otrzymamy od konsultanta podczas rozmowy" - pisze dziennik.

Z punktu możemy korzystać od poniedziałku do piątku, a konsultanci są dla nas dostępni od godz. 8 do 18. Wkrótce jednak ten system ulegnie modyfikacji. "Od 2 września infolinia o dostępności leków będzie dostępna w trybie 24-godzinnym we wszystkie dni tygodnia" - powiedział Andrzej Troszyński.

09.08.2019

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Pięć minut dla pacjenta
    Lekarze rodzinni mają na zbadanie jednego pacjenta średnio po kilka minut. Taka sytuacja rodzi frustracje po obu stronach – wśród chorych, bo chcieliby więcej uwagi, oraz wśród lekarzy, bo nie mogą jej pacjentom poświęcić.
  • Dlaczego pacjenci muszą czekać w kolejkach?
    Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje rocznie na leczenie pacjentów ponad 60 mld zł. Ale ani te pieniądze, ani rozwiązania wprowadzane przez Ministerstwo Zdrowia – tzw. pakiet onkologiczny i pakiet kolejkowy – nie zmienią sytuacji. Dlaczego?