×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

Doradca medyczny pomaga nie tylko w czasie pandemii

Możesz skonsultować niepokojące objawy i uzyskać poradę w związku z koronawirusem bez konieczności wychodzenia z domu. Zamów telefoniczną poradę medyczną.


Fot. istockphoto.com

Medycyna Praktyczna uruchomiła usługę, dzięki której możliwe jest zamówienie telefonicznej porady medycznej udzielanej przez doradców medycznych.

Możliwość przeprowadzenia telefonicznej porady medycznej, szybko i bez wychodzenia z domu, jest szczególnie istotna w aktualnej sytuacji sanitarno-epidemiologicznej.

Czy mój problem wymaga pilnej interwencji medycznej? Czy powinienem zgłosić się do lekarza? Gdzie dokładnie się udać? Czy muszę zrobić to jeszcze dziś? A może mogę poradzić sobie samodzielnie? Co powinienem zrobić?

Doradca medyczny odpowiada na takie właśnie pytania.

Kim jest doradca medyczny?

Doradcy medyczni to doświadczony personel medyczny (ratownicy medyczni, pielęgniarki oraz dyspozytorzy medyczni), odpowiednio przeszkolony i mający narzędzia do udzielania telefonicznych porad w zakresie problemów zdrowotnych. Doradcy dysponują bazami teleadresowymi placówek i gabinetów lekarskich z całej Polski, więc w razie potrzeby mogą skierować Cię do odpowiedniego miejsca.

Kompleksowa informacja medyczna przekazana przez doradcę zapewnia:

  • bezpieczeństwo,
  • rozpoznanie potrzeb zdrowotnych,
  • dopasowanie adekwatnego rozwiązania,
  • edukację zdrowotną.

Na czym polega usługa?

To bardzo proste. Aby zamówić poradę, należy wypełnić specjalnie przygotowany formularz udostępniony na stronie internetowej, następnie dokonać opłaty za konsultację i poczekać na telefon od doradcy medycznego. Regulamin i wszystkie szczegóły udostępnion na stronie internetowej. Rozwiązanie jest szczególnie pomocne podczas pandemii koronawirusa. Doradca medyczny odpowie na pytania na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego oraz wskaże odpowiednie postępowanie.

Jakich informacji udzieli doradca?

Objawy często pojawiają się niespodziewanie i trudno samodzielnie stwierdzić, czy wymagają poszukiwania pilnej pomocy, zgłoszenia się na SOR czy też można spokojnie w trybie planowym udać się do swojego lekarza rodzinnego. W takich sytuacjach najważniejsza jest szybko dostępna i rzetelna informacja.

Podczas rozmowy może się okazać, że wizyta u lekarza nie jest konieczna – wówczas doradca przekaże dokładne instrukcje i zalecenia, jak samodzielnie poradzić sobie z problemem. Przekazanie zaleceń to nie wszystko – kompleksowa informacja to również podanie dokładnych danych teleadresowych szpitali, przychodni, aptek w najwygodniejszej dla dzwoniącego lokalizacji.

  • Nie musisz wychodzić z domu, doradca medyczny skontaktuje się z Tobą telefonicznie.
  • Doradca medyczny skoncentruje się na Twojej indywidualnej sytuacji – przeprowadzi staranny wywiad medyczny.
  • Dowiesz się, jakie jest najlepsze postępowanie w konkretnym problemie ze zdrowiem.
  • Uzyskasz kompleksową informację, co zrobić, gdzie i kiedy się udać.

Szczegóły dotyczące telefonicznej konsultacji z doradcą medycznym

01.06.2020

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Poradnik świadomego pacjenta

  • Wyjątkowe sytuacje. Towarzyszenie osobie chorej na COVID-19
    Czy szpital może odmówić zgody na towarzyszenie hospitalizowanemu dziecku? Jak uzyskać zgodę na towarzyszenie osobie, która umiera w szpitalu z powodu COVID-19?
    Na pytania dotyczące pobytu w szpitalu podczas pandemii koronawirusa odpowiada Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Łukasz Chmielowiec.
  • Wyjątkowe sytuacje. Kiedy chorujesz na COVID-19
    Czy chory na COVID-19 może wyjść ze szpitala na własne żądanie? Jak zapewnić sobie prawo do niezastosowania intubacji. Na pytania dotyczące pobytu w szpitalu podczas pandemii koronawirusa odpowiada Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Łukasz Chmielowiec.