×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

NFZ dzwoni do przychodni

TOK FM

Po sygnałach od Rzecznika Praw Pacjenta, Ministerstwa Zdrowia, ale też i od samych pacjentów, pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia dzwonią do przychodni podstawowej opieki zdrowotnej i sprawdzają, czy w ogóle ktoś odbiera.


Fot. pixabay.com

W Funduszu oddelegowano blisko 300 osób do sprawdzania sytuacji. Skontrolowano ok. 9 tys. przychodni. - Do 572 mieliśmy kłopot, żeby dodzwonić się w danym dniu, często udawało się dopiero w kolejnym - powiedział wicedyrektor departamentu kontroli w NFZ Krzysztof Urban.

Do niektórych nie udawało się dodzwonić wcale. Wówczas przedstawiciele NFZ jechali na miejsce, by sprawdzić sytuację. W 56 przypadkach okazało się, że kontaktu po prostu nie ma, a to jest powód do wszczęcia szczegółowej kontroli, która może się zakończyć nałożeniem kary lub nawet zerwaniem umowy. - Dzisiaj mamy tych postępowań 56, jutro będzie ich odpowiednio więcej, bo każdego dnia dochodzi kolejne uzasadnienie do wdrożenia jakiejś kontroli - powiedział Urban.

Urzędnicy NFZ ustalili, że w miejscach, w których przychodnia nie działa, drastycznie wzrasta obłożenie szpitalnych oddziałów ratunkowych.

25.09.2020
Zobacz także
  • Pinkas: sanepid ma twarz starej, zmęczonej kobiety
  • PPOZ: cieszą pozytywne opinie pacjentów
  • Teleporady docenione przez pacjentów
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta