Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Doradca Medyczny

Czy mój problem wymaga pilnej interwencji medycznej? Czy powinienem zgłosić się do lekarza? Gdzie dokładnie się udać? Czy muszę zrobić to jeszcze dziś? A może mogę poradzić sobie samodzielnie? Co powinienem zrobić?

Doradca Medyczny Medycyny Praktycznej odpowiada na takie właśnie pytania.

Doświadczeni doradcy medyczni radzą, jakie jest najlepsze postępowanie w konkretnym problemie ze zdrowiem i udzielają kompleksowej informacji, co należy zrobić, gdzie i kiedy się udać. Przedstawiane zalecenia są oparte na specjalnych algorytmach wywiadu medycznego opracowanych przez zespoły doświadczonych lekarzy różnych specjalności. Nasi doradcy to pielęgniarki oraz dyspozytorzy medyczni z wieloletnim doświadczeniem.

Nie stój w kolejce, jeśli nie musisz.

Kiedy zadzwonić?

Wystąpienie problemów ze zdrowiem wiąże się z niepokojem i stresem. Objawy często pojawiają się niespodziewanie i trudno samodzielnie stwierdzić, czy wymagają poszukiwania pilnej pomocy (telefonu po numer alarmowy), zgłoszenia się na SOR (szpitalny oddział ratunkowy) czy też można spokojnie w trybie planowym udać się do swojego lekarza rodzinnego. Kolejnym problemem może okazać się znalezienie odpowiedniej placówki. W takich sytuacjach najważniejsza jest właśnie szybka i rzetelna informacja. Nasi doradcy oprócz zaleceń dotyczących rodzaju i stopnia pilności potrzebnej pomocy podają również dane teleadresowe placówek medycznych właściwych w danej sytuacji.

Jak to działa?

Doradcy Medycyny Praktycznej pracują w oparciu o specjalne algorytmy wywiadu medycznego – tzw. protokoły. Protokoły to opracowane przez zespoły lekarzy różnych specjalności zestawy pytań identyfikujące problem zdrowotny. Algorytmy są nieustannie weryfikowane i udoskonalane. Odpowiedzi na pytania wskazują jedno z możliwych rozwiązań – konieczność uzyskania natychmiastowej pomocy (która wiąże się z przekierowaniem zgłoszenia pod numer alarmowy), konieczność zgłoszenia do lekarza w ciągu najbliższych 3 godzin (doradca wskaże, jaka placówka będzie właściwa, np. szpitalny oddział ratunkowy, ambulatorium podstawowej opieki zdrowotnej, wizyta u specjalisty), konieczność zgłoszenia do lekarza w ciągu 24 godzin lub też umówienie wizyty w bardziej odległym terminie.

Podczas rozmowy może się również okazać, że wizyta u lekarza nie jest konieczna – wówczas doradca przekaże dokładne instrukcje i zalecenia, jak samodzielnie poradzić sobie z problemem, a także na jakie objawy należy być wyczulonym, żeby nie przeoczyć ewentualnej sytuacji, w której wizyta u lekarza będzie wskazana. Przekazanie zaleceń to nie wszystko – kompleksowa informacja to również podanie dokładnych danych teleadresowych szpitali, przychodni, aptek w najwygodniejszej dla dzwoniącego lokalizacji. Baza Medycyny Praktycznej to ponad 360 tysięcy gabinetów lekarskich, szpitali, przychodni razem z informacją na temat godzin pracy, finansowania (kontrakt z NFZ lub usługi płatne), możliwości realizacji wizyt domowych.

Właściwa informacja medyczna to podstawa rozwiązania problemu ze zdrowiem.

Usługi Doradcy Medycznego mają charakter wyłącznie informacyjny, nie stanowią i nie zastępują świadczeń zdrowotnych ani porad lekarskich, służą ułatwieniu podjęcia decyzji co do dalszego postępowania, która to decyzja jest podejmowana przez dzwoniącego i na jego odpowiedzialność

Doradca Medyczny

Jak dzwonić?

Numery:

704 704 704

koszt połączenia to 12,48 zł brutto niezależnie od czasu trwania

703 503 503

koszt połączenia to 3,69 zł brutto za minutę rozmowy

Infolinia czynna 7 dni w tygodniu od 8.00 do 20.00

Kim są doradcy?

Doradcy medyczni to pielęgniarki oraz dyspozytorzy medyczni. Ich wiedza i wieloletnie doświadczenie pozwala na udzielenie odpowiedzi na indywidualne, specyficzne pytania dzwoniącego. Dodatkowo dysponują narzędziem wspomagającym w postaci algorytmów opracowanych przez zespół lekarzy specjalistów.

Regulamin programu Doradca Medyczny (.pdf)