Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Wskazówki dla rodziców, jak postępować i rozmawiać z dziećmi w przypadku problemów związanych z grypą wywołaną nowym wirusem A(H1N1)

Materiał edukacyjny przygotowany przez Krajowy Punkt Centralny ds. Międzynarodowych Przepisów Zdrowotnych przy Zakładzie Epidemiologii NIZP – PZH w oparciu o rekomendacje CDC. Materiał ten nie jest oficjalnym dokumentem władz administracyjnych.

  • Należy konsekwentnie podejmować działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa dzieci.
  • Należy rozmawiać z dziećmi, pytać o to czy słyszały o nowym wirusie A/H1N1 i odpowiadać na pytania na poziomie zrozumiałym dla nich.
  • Należy poświęcać dzieciom wystarczającą uwagę, zadawać pytania, wyjaśniać wątpliwości i w ten sposób ograniczać ich niepokój.
  • Nie zezwalać dzieciom na oglądanie zbyt wielu informacji na temat grypy w mediach, należy oglądać je wspólnie z nimi i wyjaśniać na bieżąco niezrozumiałe kwestie.
  • Trzeba poświęcać wystarczającą ilość czasu na zapewnienie dzieciom rozwoju przez naukę i zabawę
  • Należy wyjaśnić, co należy robić, aby uniknąć zachorowania:
    - myć ręce mydłem co najmniej 20 sekund,
    - kaszleć i kichać w chusteczki,
    - być w odpowiedniej odległości od osób chorych (około 2 metrów),
    - zostać w domu w razie wystąpienia infekcji.
  • W razie zamknięcia szkoły dopilnować, aby dziecko nie przebywało w grupach rówieśników, szczególnie w zamkniętych pomieszczeniach.
  • 18.11.2009

    Zaprenumeruj newsletter

    Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

    Dziękujemy.

    Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

    Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

    Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

    Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

    Nie, dziękuję.

    Na co choruje system ochrony zdrowia

    • Pięć minut dla pacjenta
      Lekarze rodzinni mają na zbadanie jednego pacjenta średnio po kilka minut. Taka sytuacja rodzi frustracje po obu stronach – wśród chorych, bo chcieliby więcej uwagi, oraz wśród lekarzy, bo nie mogą jej pacjentom poświęcić.
    • Dlaczego pacjenci muszą czekać w kolejkach?
      Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje rocznie na leczenie pacjentów ponad 60 mld zł. Ale ani te pieniądze, ani rozwiązania wprowadzane przez Ministerstwo Zdrowia – tzw. pakiet onkologiczny i pakiet kolejkowy – nie zmienią sytuacji. Dlaczego?