Warszawski „Meditrans” z nowymi ambulansami

13.02.2020
UMWMaz

Warszawski „Meditrans” zakupił dwa nowe ambulanse. Będą one służyć mieszkańcom dzielnic Mokotów i Bielany. Ich wartość to 1,2 mln zł. Zakupu całemu zespołowi "Meditransu" pogratulowała członek zarządu województwa mazowieckiego Elżbieta Lanc.

Warszawski Oddział Wojewódzkiej Stacja Pogotowia Ratunkowego i Transportu Sanitarnego „Meditrans” rozwija się systematycznie. Dzięki wsparciu Samorządu Województwa Mazowieckiego tylko w ubiegłym roku trafiło do niego 13 nowych samochodów, które zastąpiły stare, wysłużone pojazdy. Tym razem „Meditrans” z własnych środków zakupił dwa kolejne nowoczesne ambulanse. Każdy z nich wyposażony jest w najnowszej generacji sprzęt medyczny, jak: defibrylator transportowy, transporter i nosze transportowe. Na ten cel przeznaczono ponad 1,2 mln zł. Pojazdy trafią do oddziału Mokotów Oś. Wierzbno przy ul. Puławskiej 120 i do oddziału Bielany Oś. Wrzeciono przy ul. Wrzeciono 41 w Warszawie.

– Tylko w ubiegłym roku warszawski „Meditrans” wyjeżdżał do pacjentów blisko 230 tys. razy. Ta liczba najlepiej odzwierciedla jak duże jest zapotrzebowanie. Każde z tych zgłoszeń było inne, w każdym najważniejszy był czas. Im szybciej ratownicy dotrą do pacjenta, tym większa szansa na udzielenie mu pomocy. Dlatego inwestowanie w nowoczesne karetki i profesjonalny sprzęt jest dla nas priorytetem. To niezwykle ważne, aby w sytuacji zagrożenia zdrowia i życia pacjenci mieli zapewnioną pomoc na najwyższym poziomie – podkreśliła członek zarządu województwa mazowieckiego Elżbieta Lanc.

W spotkaniu z zespołem „Meditrans” wziął także udział radny województwa mazowieckiego Konrad Wojnarowski.

Podczas przekazania nowego sprzętu podsumowane zostało także działanie numeru alarmowego 112. W Polsce jest 17 Centrów Powiadamiania Ratunkowego. Znajdują się w każdym mieście wojewódzkim, na Mazowszu – w Warszawie i Radomiu.

Podstawowym założeniem systemu jest jak najszybsze odebranie połączenia i powiadomienie o zgłaszanym zdarzeniu służb udzielających pomocy. W całej Polsce w 2019 r. system obsługiwało 1365 operatorów numerów alarmowych, którzy przyjęli łącznie ponad 22 mln zgłoszeń. Średni czas oczekiwania na odebranie połączenia wyniósł 11 sekund.

Leki

Napisz do nas

Zadaj pytanie ekspertowi, przyślij ciekawy przypadek, zgłoś absurd, zaproponuj temat dziennikarzom.
Pomóż redagować portal.
Pomóż usprawnić system ochrony zdrowia.