×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

Polacy ufają lekarzom pierwszego kontaktu i małym gabinetom

Procontent

Jak wynika z raportu „Internet + Pacjent = Diagnoza?” opracowanego przez Procontent Communication, Polacy darzą zaufaniem małe gabinety lekarskie oraz lekarzy pierwszego kontaktu w większym stopniu niż pozostałe instytucje opieki zdrowotnej. Znaczna liczba badanych (40%) nie wymienia żadnej z wymienionych placówek jako godnej zaufania.

Banksy, doctor, heart, street art

Praca Banksy'ego "Peacful Heart Doctor" w San Francisco, między ulicami Commercial i Sacramento. Fot. Eva Blue / Flickr

Autorzy raportu opublikowanego przez Procontent Communication sprawdzili, jakie placówki zdrowotne Polacy darzą zaufaniem. Najlepszą renomą wśród respondentów cieszą się małe gabinety lekarskie. Dobrą opinię Polacy mają również o lekarzach pierwszego kontaktu oraz o szpitalach klinicznych.

- Badania wykonane pod koniec poprzednich rządów pokazują, jakie wyzwania komunikacyjne stoją przed nową władzą. Istotne jest przekonanie pacjentów, że skuteczne ratowanie życia jest zasługą całego systemu. Warto też więcej uwagi poświęcić zaangażowaniu instytucji publicznych w programy profilaktyczne oraz badania przesiewowe, z których korzystać mogą ogromne rzesze Polaków. W ten sposób rola instytucji publicznych będzie coraz bardziej widoczna dla samego pacjenta – mówi Iwona Kubicz, prezes Procontent Communication.

Polacy darzą placówki prywatne znacznie większym zaufaniem niż publiczne. Bardziej ufa im blisko 1/3 badanych, podczas gdy na większe zaufanie do placówek publicznych wskazuje jedynie 10% respondentów. Blisko 28% ankietowanych nie ufa żadnym placówkom medycznym.

- Prywatne placówki od wielu lat pracują nad komunikacją z pacjentem. Prowadzenie akcji edukacyjnych, szkolenia z komunikacji dla personelu medycznego, własne kanały informacyjne, procentują dziś pozytywnym nastawieniem klientów. Poza czysto kapitałowymi inwestycjami w zasoby sprzętowe i kadrowe publiczne placówki medyczne powinny też inwestować w miękkie kompetencje, takie tak rozwój komunikacji z pacjentem – dodaje Kubicz.

Badanie zostało przeprowadzone przez ośrodek badania opinii publicznej IQS 96! z wykorzystaniem ankiety internetowej na próbie 800 Polaków w wieku 15-50 lat w terminie: 16-19 października 2015 r. Próba została dobrana w sposób losowo-kwotowy.

08.01.2016
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta