×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

Kiepskie oceny publicznych przychodni

MSol
Kurier MP

Publiczne przychodnie jako jedyne uzyskały negatywną (ujemną) ocenę jakości obsługi w badaniu, przeprowadzonym przez Instytut Badawczy ARC Rynek i Opinia. Zdaniem jednej trzeciej respondentów w ostatnich latach jakość ich usług pogorszyła się, a tylko 16 proc. dostrzegła poprawę.

Fot. Jakub Orzechowski / Agencja Gazeta

Niemal połowa badanych nie zauważyła żadnych zmian w poziomie usług świadczonych w publicznych przychodniach.

Znacznie lepiej zostały ocenione placówki niepubliczne: według 38 proc. badanych jakość ich usług w ostatnich latach się poprawiła. 11 proc. dostrzegło pogorszenie, a ponad 40 proc. nie widzi zmian.

- Zdecydowanie najgorzej oceniane są przychodnie publicznej opieki zdrowotnej, jednak to nie dziwi, gdyż ta sfera od wielu lat oceniana jest przez społeczeństwo negatywnie – skomentował wyniki badania Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia. Badanie nie dotyczyło wyłącznie placówek zdrowotnych, ale kilkunastu innych branż – i pokazało, że Polacy generalnie skłonni są raczej krytykować niż wystawiać pozytywne opinie. Na zły wynik publicznych placówek może mieć wpływ generalne niezadowolenie z funkcjonowania ochrony zdrowia.

Badanie zostało zrealizowane metodą CAWI (wywiady on-line na panelu do badań internetowych) przez ARC Rynek i Opinia na przełomie stycznia/lutego 2016. Wzięło w nim udział 1022 respondentów.

Opublikowane przez Narodowy Fundusz Zdrowia wyniki badania dotyczącego Podstawowej Opieki Zdrowotnej, w których wzięło udział kilkadziesiąt tysięcy pacjentów, pokazały że Polacy dobrze oceniają POZ (w zdecydowanej większości są to placówki niepubliczne).

10.03.2016
Zobacz także
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta