×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

NRL: Za co zatrudniać sekretarki?

NIL

Prezydium Naczelnej Rady Lekarskiej wskazuje, że wprowadzeniu do rozporządzenia w sprawie świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego możliwości realizacji tych świadczeń przy pomocy sekretarek medycznych musi towarzyszyć zagwarantowanie przez Narodowy Fundusz Zdrowia środków finansowych na zatrudnienie tego personelu, a także określenie minimalnych norm ich zatrudnienia.

Tymczasem najnowszy projekt tego rozporządzenia nie przewiduje zapewnienia środków publicznych na zatrudnienie personelu pomocniczego. Wskazane w Ocenie Skutków Regulacji skutki finansowe po stronie NFZ odnoszą się do zawartych w opiniowanym projekcie zmian dotyczących wprowadzenia nowych świadczeń gwarantowanych, lecz nie dotykają kwestii związanych z zatrudnianiem personelu pomocniczego.

"Zawarte w opiniowanym projekcie rozwiązanie, pomijające aspekt źródeł finansowania zatrudnienia personelu pomocniczego, jest niepełne i z tego powodu nie może przynieść zakładanych celów w postaci umożliwienia bardziej racjonalnego i efektywnego udzielania świadczeń gwarantowanych z zakresu leczenia szpitalnego" - stwierdziło Prezydium NRL.

18.06.2018
Zobacz także
  • Nie wystarczą deklaracje
  • Coraz mniej na POZ
  • Jest projekt rozporządzenia o wynagrodzeniach rezydentów
  • 200 stron uwag do projektu ustawy dot. 6 proc.
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta