×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

Rusza Telefoniczna Informacja Pacjenta

Od wtorku pod jednym numerem telefonu można uzyskać kompleksowe informacje o systemie ochrony zdrowia, prawach pacjenta, a także złożyć skargę w razie ich naruszenia.


Fot. pixabay.com

Nowa bezpłatna Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) będzie działać pod numerem 800-190-590. Porozumienie w tej sprawie podpisali w ubiegłym tygodniu rzecznik praw pacjenta Bartłomiej Chmielowiec i wiceprezes Narodowego Funduszu Zdrowia ds. operacyjnych Adam Niedzielski.

Nowy jednolity numer w całym kraju zastąpi kilkanaście numerów w oddziałach wojewódzkich NFZ. Ma zagwarantować uzyskanie szybkiej, kompleksowej i przejrzystej informacji o funkcjonowaniu systemu ochrony zdrowia w Polsce.

Dzwoniąc pod numer 800-190-590 będzie można dowiedzieć się m.in., jak uzyskać kartę EKUZ, jakie prawa przysługują osobie ubezpieczonej, gdzie jest najbliższy szpital czy też, jakich formalności należy dopełnić, by skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

TIP to pierwszy etap wprowadzanych zmian. Za pół roku zostanie uruchomiona specjalna informacja dla pacjentów onkologicznych.

Nowa idea tzw. call center ma wykraczać daleko poza samo informowanie. Docelowo Telefoniczna Informacja Pacjenta będzie nie tylko pomagała pacjentom poruszać się po systemie ochrony zdrowia, ale pozwoli im uzyskać proste porady medyczne.

13.11.2018
Zobacz także
  • 12 4 465 465 - Doradca Medyczny – infolinia dla starszych i niesamodzielnych mieszkańców Krakowa
  • Telemedycyna? Najpierw informatyzacja
  • Czego potrzebuje pacjent i system?
  • Rusza infolinia RPP i organizacji pacjentów
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta