Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Polacy żyją w internecie. Jedna trzecia sądzi, że e-zdrowie to priorytet

Kurier MP

Ponad 80 proc. Polaków korzysta z internetu, a blisko 90 proc. z nich sądzi, że dzięki dostępowi do sieci ich życie jest łatwiejsze – wynika z badań przedstawionych w środę w Ministerstwie Cyfryzacji.

Fot. pixabay.com

W konferencji prasowej, obok przedstawicieli resortu cyfryzacji, wziął udział również wiceminister zdrowia Janusz Cieszyński, odpowiedzialny za e-zdrowie.

Jakie są wyniki badania „Internet w życiu Polaków” przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Cyfryzacji? Korzysta z niego aż 84 proc. Polaków. – Polacy nie korzystają z internetu wtedy, gdy śpią – żartował szef resortu cyfryzacji.

Blisko 90 proc. ankietowanych twierdzi, że internet przede wszystkim ułatwia im życie: chodzi o dostępną i tanią komunikację z innymi ludźmi, możliwość korzystania z usług bankowych, dostępu do najnowszych wiadomości oraz edukacji. Blisko 70 proc. polskich internautów – jeśli to możliwe – wszystkie sprawy załatwia online.

Co ciekawe – to osoby mieszkające na wsi i w miastach od 20 do 500 tysięcy mieszkańców najczęściej nie wyobrażają sobie dnia bez internetu.

O tym, że Polacy coraz chętniej korzystają z Internetu, świadczą też liczby. Tylko w pierwszych sześciu miesiącach tego roku ponad 1 250 000 Polaków założyło Profil Zaufany. W tym samym czasie Polacy zgłosili przez internet narodziny niemal 20 tysięcy dzieci, wysłali ponad 220 tysięcy pism do urzędów, złożyli niemal 75 tysięcy wniosków o dowód osobisty, a ponad 27 tysięcy razy skorzystali z usługi meldunkowej. Wszystko to bez wizyty w urzędzie.

Badani mają poczucie, że w tej chwili wiele spraw urzędowych można załatwić przez internet (m.in. podatki, wnioski o dowód). Polacy chcą jednak jeszcze więcej i jeszcze częściej korzystać z tego, co daje im internet, w tym e-administracja. Najwięcej, bo aż 34 proc. badanych uważa, że w większym stopniu powinniśmy wykorzystywać Internet w obszarze zdrowia i e-medycyny.

Wiceminister Cieszyński podkreślał, że e-zdrowie staje się już rzeczywistością. Podkreślał, że od 1 lipca – przy okazji składania wniosków o 500+ na pierwsze dziecko, tysiące osób skorzystało z możliwości założenia Internetowego Konta Pacjenta, bo taką zachętę i informację otrzymało w procesie składania wniosku. To, zdaniem wiceministra, pokazuje też potencjał cyfryzacji w przełamywaniu barier państwa resortowego. – Najbardziej oczekiwane przez lekarzy i pacjentów rozwiązania już są realizowane: to e-recepta, e-skierowanie i elektroniczna dokumentacja medyczna – przypominał. – Do dziś wystawiono 2,3 mln e-recept. To pokazuje, że synergia między ochroną zdrowia i cyfryzacją to przyszłość.

04.07.2019

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Pięć minut dla pacjenta
    Lekarze rodzinni mają na zbadanie jednego pacjenta średnio po kilka minut. Taka sytuacja rodzi frustracje po obu stronach – wśród chorych, bo chcieliby więcej uwagi, oraz wśród lekarzy, bo nie mogą jej pacjentom poświęcić.
  • Dlaczego pacjenci muszą czekać w kolejkach?
    Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje rocznie na leczenie pacjentów ponad 60 mld zł. Ale ani te pieniądze, ani rozwiązania wprowadzane przez Ministerstwo Zdrowia – tzw. pakiet onkologiczny i pakiet kolejkowy – nie zmienią sytuacji. Dlaczego?