×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

Infolinia dla pacjentów z łuszczycą

Pandemia znacznie pogorszyła sytuację pacjentów z łuszczycą. U wielu z nich ze względu na utrudniony dostęp do ośrodków klinicznych doszło do nasilenia objawów. Aby wesprzeć chorych w szukaniu pomocy, Fundacja Amicus uruchomiła ogólnopolską infolinię „PSOs Łuszczyca”.


Fot. pixabay.com

Pod numerem 530 812 500 pacjenci z łuszczycą będą mogli uzyskać od koordynatora infolinii najważniejsze informacje związane z dostępnością klinik i poradni dermatologicznych, w których mogą otrzymać niezbędną opiekę. Zadaniem koordynatora infolinii będzie regularny kontakt i współpraca z lekarzami w ośrodkach prowadzących leczenie łuszczycy w całej Polsce. Infolinia jest czynna od poniedziałku do piątku w godzinach od 10.00 do 18.00. W pozostałe dni pacjenci mogą skorzystać z formularza kontaktowego dostępnego na stronie internetowej Fundacji Amicus - www.psos.pl.

„Ostatni czas okazał się szczególnie trudny dla osób dotkniętych przewlekłymi, zapalnymi chorobami skóry jak łuszczyca” – skomentowała prezes Fundacji Amicus Dagmara Samselsk.

Zwróciła uwagę, że pandemia COVID-10 istotnie wpłynęła na codzienne funkcjonowanie poradni dla osób chorych na łuszczycę. Część z nich czasowo zawiesiła swoją działalność, inne zostały tymczasowo wykorzystane do walki z wirusem, a jeszcze inne przyjmowały (i część wciąż przyjmuje) pacjentów jedynie w ramach teleporady.

Wszystkie to sprawiło, że rozpoczęcie odpowiedniego leczenia wielu pacjentów z łuszczycą bardzo się opóźniło. A czas jest dla tych chorych bardzo istotny: brak leczenia sprawia, że zmiany łuszczycowe mogą się pogłębić, cierpi na tym także kondycja psychiczna pacjentów.

Jak podkreśliła Samselska, od jednego ze specjalistów usłyszała, że nigdy podczas swojej pracy nie miał on do czynienia z tak bardzo nasiloną łuszczycą u pacjentów.

„Do Fundacji z tygodnia na tydzień zaczęło zgłaszać się coraz więcej osób potrzebujących wsparcia. Chodziło nie tylko o dostęp do lekarza czy nowoczesnego leczenia, często były to też problemy ze zdrowiem psychicznym pacjentów” – oceniła prezes Fundacji Amicus.

Z przeprowadzonego przez Fundację badania wynika, że ponad 90 proc. pacjentów odczuwa, iż choroba pogarsza, bądź znacząco pogarsza jakość ich życia. Niemal co 10 pacjent w ciągu ostatnich sześciu miesięcy usłyszał diagnozę depresji.

„W pewnym momencie pomyślałam, że czas zrobić coś, co poprawi ich sytuację, powstał plan infolinii dla pacjentów z koordynatorami w całej Polsce, którzy będą w stanie poprowadzić pacjenta i realnie pomóc” – wyjaśniła Samselska.

Oprócz informacji na temat dostępności klinik i poradni dermatologicznych koordynator infolinii udzieli również pacjentom informacji na temat wsparcia psychologicznego w ramach programu „Psycholog dla Skóry”, prowadzonego przez Fundację Amicus.

W ramach projektu "PSOs łuszczyca" poza infolinią Fundacja we współpracy z ekspertami zaplanowała też:

  • regularne webinaria edukacyjne na temat leczenia łuszczycy,
  • rozmowy online z ekspertami z ośrodków z całej Polski,
  • spotkania online z psychologiem.

Więcej informacji na ten temat można znaleźć na stronie internetowej - https://amicusfundacja.org/webinaria/

17.06.2021
Zobacz także
  • Łuszczyca: 1 na 10 pacjentów traci pracę z powodu choroby
  • Edukacja i wsparcie dla rodziców z łuszczycą
  • Leczenie łuszczycy może być skuteczniejsze
  • Łuszczyca dotyczy nie tylko skóry
  • Łuszczyca
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta