Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Nowe narzędzie dla pacjentów z niedosłuchem

PSPS

Celem programu „Bezpieczny pacjent” jest budowanie świadomości pacjentów w zakresie zalet przeprowadzania badań profilaktycznych, umożliwienia szybkiej i łatwej lokalizacji akredytowanych przez Polskie Stowarzyszenie Protetyków Słuchu gabinetów protetycznych, optymalnego doboru aparatów słuchowych oraz zasad funkcjonowania systemu wsparcia osób niedosłyszących w Polsce.


Fot. Pixabay

Kluczowym elementem programu „Bezpieczny pacjent” jest nowoczesna wyszukiwarka akredytowanych przez PSPS gabinetów protetycznych, która pozwala na szybką lokalizację (wyszukanie) akredytowanego gabinetu protetycznego w danej okolicy. Wystarczy wprowadzić do niej kod pocztowy lub nazwę miejscowości, po czym natychmiast pojawi się prezentacja danych teleadresowych najbliższych, akredytowanych przez PSPS gabinetów protetycznych. Każdorazowe wyświetlenie listy najbliższych gabinetów odbywa się losowo. Wyszukiwarka znajduje się na stronie kampanii www.slyszymy.pl.

„Wierzymy, że dzięki programowi ‘Bezpieczny pacjent’ sytuacja osób z niedosłuchem poszukujących profesjonalnego doboru aparatu słuchowego ulegnie znacznej poprawie - mówi Agnieszka Gruszczyńska-Łozowska, członek Zarządu PSPS. - Z jednej strony powstała rzetelna baza akredytowanych, spełniających wszystkie wymogi PSPS gabinetów, a z drugiej jest to ukłon w stronę pacjentów, którzy łatwo, szybko i bezpiecznie będą mogli znaleźć odpowiednio wyposażony gabinet i protetyka, który profesjonalnie przeprowadzi badanie słuchu i dobierze optymalny aparat słuchowy. Obecnie mamy w bazie ponad 500 gabinetów. Kolejne 100 przechodzi już proces rejestracji. Szacujemy, że do końca roku ta liczba przekroczy 750 gabinetów”.

Wszystkie gabinety zgłoszone w ramach programu „Bezpieczny pacjent” posiadają ważną umowę z Narodowym Funduszem Zdrowia, czyli spełniają wszystkie kryteria umożliwiające zawarcie takiej umowy. Muszą też spełniać drugi warunek, niezbędny przy kwalifikacji do programu „Bezpieczny pacjent”, czyli wdrożenie standardu zaopatrzenia w zakresie protezowania słuchu osób powyżej 4. roku życia, zatwierdzonego w 2012 r. przez PSPS oraz ówczesnego konsultanta krajowego w dziedzinie audiologii i foniatrii. Każdy gabinet, który pozytywnie przeszedł akredytację, otrzymał stosowny certyfikat oraz naklejkę na drzwi, ułatwiającą pacjentom identyfikację.

„Informacja o inauguracji programu ‘Bezpieczny pacjent’ to dla nas dobra wiadomość a jeszcze lepsza dla tych osób, które dopiero szukają pomocy. Jest to ciekawe i bardzo pomocne narzędzie dla osób korzystających z usług protetyka słuchu. To bardzo ważne abyśmy trafiali do profesjonalnego gabinetu protetycznego, gdzie zostanie nam dopasowany optymalny do indywidualnych potrzeb aparat - mówi Aleksandra Włodarska vel Głowacka z Polskiej Fundacji Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym ECHO. - Jest to szczególnie ważne w przypadku dzieci. Mamy nadzieję, że program spełni nasze oczekiwania i sprawi, że dotarcie do odpowiednio wykwalifikowanych protetyków i wyposażonych w nowoczesny sprzęt gabinetów będzie dużo łatwiejsze, szczególnie dla osób z mniejszych miejscowości, gdzie placówki oferujące tego typu usługi są bardzo rozporoszone a pokusa skorzystania z najbliższej, niekoniecznie sprawdzonej, bardzo duża. Wyszukiwarkę sprawdziło wiele osób z Fundacji - rodziców, opiekunów naszych podopiecznych. Wśród mocnych stron wyszukiwarki wskazali m.in.: dokładnie wyszukuje najbliższe gabinety protetyczne dla podanego adresu; bazuje na mapach google i precyzyjnie lokalizuje konkretny punkt na mapie; klikając na znacznik możemy uzyskać szczegółowe dane kontaktowe; dodatkowa lista gabinetów z adresem, zamieszczona poniżej mapy ułatwia użytkownikowi wybór najbliższego gabinetu”.

Program „Bezpieczny pacjent” realizowany jest w ramach kampanii społecznej „Usłyszeć świat - usłysz wszystkie odcienie dźwięków", która jest kontynuacją działań skierowanych na uświadomienie społeczeństwu nieodwracalnych skutków bagatelizowania problemu niedosłuchu. Kampania jest realizowana przez Polskie Stowarzyszenie Protetyków Słuchu, działające m.in. na rzecz współpracy z pacjentami oraz edukowania ich w zakresie ochrony i leczenia wad słuchu.

„Nasze wieloletnie doświadczenia udowodniły, że dostarczenie rzetelnej wiedzy oraz tworzenie akcji informacyjnych stanowi ogromne wsparcie dla pacjentów z tym schorzeniem oraz ich bliskich - mówi Agnieszka Gruszczyńska-Łozowska. - Dlatego planujemy nie tylko kontynuować nasze działania, ale także rozszerzać ich zasięg” - dodała.

Aktywności prowadzone przez Polskie Stowarzyszenie Protetyków Słuchu skupiają się między innymi na budowaniu świadomości opinii publicznej i decydentów w zakresie: zmian cywilizacyjnych i demograficznych oraz ich wpływu na rosnące ryzyko niedosłuchu; szans i zagrożeń związanych ze zmianą regulacji zaopatrzenia osób niedosłyszących w aparaty słuchowe; optymalizacji publicznych środków przeznaczonych na pomoc skierowaną do osób z niedosłuchem.

Data utworzenia: 29.10.2018
Nowe narzędzie dla pacjentów z niedosłuchem Oceń:
Zobacz także

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Pięć minut dla pacjenta
    Lekarze rodzinni mają na zbadanie jednego pacjenta średnio po kilka minut. Taka sytuacja rodzi frustracje po obu stronach – wśród chorych, bo chcieliby więcej uwagi, oraz wśród lekarzy, bo nie mogą jej pacjentom poświęcić.
  • Dlaczego pacjenci muszą czekać w kolejkach?
    Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje rocznie na leczenie pacjentów ponad 60 mld zł. Ale ani te pieniądze, ani rozwiązania wprowadzane przez Ministerstwo Zdrowia – tzw. pakiet onkologiczny i pakiet kolejkowy – nie zmienią sytuacji. Dlaczego?