W praktyce

Strona "W praktyce" powstała, aby ułatwić korzystanie z systemu ochrony zdrowia w  Polsce każdej osobie potrzebującej podpowiedzi czy wsparcia informacyjnego w tym zakresie. Bywa, że specyficzny język wielu powszechnie dostępnych serwisów internetowych nie pozwala pacjentowi na zrozumienie tematu lub znacznie je utrudnia. Tymczasem portal "W praktyce" ma być przyjaznym przewodnikiem po systemie opieki zdrowotnej, który w  prosty sposób wyjaśni niektóre sformułowania, wskaże ścieżki postępowania czy możliwe rozwiązania w  sytuacjach związanych ze zdrowiem, podpowie, kiedy niezbędne jest skierowanie do lekarza, a kiedy niekoniecznie trzeba się o nie starać.

Strona "W praktyce" jest podzielona na działy, w których można znaleźć informacje dotyczące leczenia i korzystania z  usług na różnych poziomach opieki zdrowotnej. Zapraszamy również do kontaktu z  Doradcą Medycznym Medycyny Praktycznej, który dostosuje właściwe rozwiązanie do indywidualnej sytuacji osoby dzwoniącej.


Pierwszy Kontakt

Pierwszy kontakt to przestrzeń, gdzie omówiono następujące zagadnienia: zapobieganie zachorowaniom, samokontrola, dostępne programy profilaktyczne oraz wskazówki, jak często warto się kontrolować. Warto skorzystać z podpowiedzi, kiedy udać się po pomoc do lekarza rodzinnego, jakie objawy niepokojące powinny przynaglić do wizyty, a kiedy należy wezwać pogotowie ratunkowe lub udać się na szpitalny oddział ratunkowy.


Dalsze leczenie

Dalsze leczenie jest działem, w którym można poszukiwać odpowiedzi na pytania związane z leczeniem u lekarzy specjalistów: kiedy potrzebne jest skierowanie, czy i jak można uniknąć długiego czasu oczekiwania na wizytę, czy jest możliwość wizyty w dniu zgłoszenia do specjalisty. Przydatne okażą się również zagadnienia dotyczące leczenia szpitalnego, mianowicie takie jak: tryb przyjęcia do szpitala, czas oczekiwania na przyjęcie, postępowanie po otrzymaniu skierowania oraz przygotowanie do leczenia szpitalnego. Można tu też odnaleźć wzmianki na temat możliwości korzystania z różnorodnych świadczeń w okresie powrotu do zdrowia (np. zabiegi rehabilitacyjne, korzystanie z turnusów w uzdrowiskach). w tym dziale zamieszczono także porady dotyczące opieki nad osobami, które chorują przewlekle i  potrzebują pielęgnacji lub wsparcia w warunkach domowych bądź poprzez instytucje takie jak zakłady opiekuńczo-lecznicze czy hospicja.


Leki

Leki to ogólnie nazwana pula zagadnień i podpowiedzi z  zakresu stosowania leków dostępnych bez recepty oraz przepisanych przez lekarza, bezpieczeństwa ich stosowania, informacji, które należy sprawdzić przed przyjęciem leku. Znajdują się tu także odpowiedzi na pytania związane z refundacją czy okresem realizacji recept na leki. Oprócz tego w dziale umieszczono wskazówki dotyczące możliwości uzyskania leku, obowiązków apteki oraz postępowania w razie problemów z dostępnością leków.


Zdrowe dzieci

Zdrowe dzieci to zakładka obejmująca informacje dotyczące rozwoju dziecka, planu wizyt u  lekarza pediatry czy podpowiedzi dotyczące wykonywania obowiązkowych i zalecanych szczepień dzieci w różnym wieku.


Zapytaj doradcę

Zapytaj doradcę to dział, w którym zamieszczono odpowiedzi specjalistów na pytania nadesłane przez pacjentów. Zawiera on różnorodne treści związane z  funkcjonowaniem systemu ochrony zdrowia, możliwościami organizacyjnymi i prawnymi.

Zapraszamy Państwa do korzystania z serwisu "W praktyce". Jeżeli nie odnajdą tu Państwo odpowiedzi na nurtujące pytania, zachęcamy do kontaktu telefonicznego z Doradcą Medycznym.

Przychodnie i gabinety lekarskie w pobliżu

Leki

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

    Doradca Medyczny

    Kompleksowa informacja medyczna to klucz do właściwego rozwiązywania problemów zdrowotnych. Doradca medyczny identyfikuje potrzeby i wskazuje dopasowane rozwiązanie, uwzględniające stan zdrowia oraz organizację systemu ochrony zdrowia i zasady udzielania świadczeń – to rzetelne źródło dla zagubionych często pacjentów

    Jak dzwonić?

    Numery:
    704 704 704

    koszt połączenia to 12,48 zł brutto niezależnie od czasu trwania

    703 503 503

    koszt połączenia to 3,69 zł brutto za minutę rozmowy


    Infolinia czynna 7 dni w tygodniu od 8.00 do 20.00


    Kim są doradcy?

    Doradcy medyczni to pielęgniarki oraz dyspozytorzy medyczni. Ich wiedza i wieloletnie doświadczenie pozwala na udzielenie odpowiedzi na indywidualne, specyficzne pytania dzwoniącego. Dodatkowo dysponują narzędziem wspomagającym w postaci algorytmów opracowanych przez zespół lekarzy specjalistów.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Dlaczego lekarze strajkują? Zobacz film studentki medycyny
    Dlaczego lekarze strajkują? O co tak na prawdę walczą? Dlaczego rezydenci zdecydowali się na strajk głodowy? Czy chodzi jedynie o pieniądze? W krótkim filmie studentka medycyny stara się odpowiedzieć na te pytania.
  • MZ: Nie można dyżurować bez opamiętania. Chyba że trzeba
    – Lekarze dużo i ciężko pracują. Jest to wpisane zarówno w ten, jak i w wiele innych zawodów. Pracują w nocy, w dni świąteczne. I ograniczeniem tego zjawiska w pierwszej kolejności powinien być zdrowy rozsądek – stwierdził, po raz kolejny w ostatnich tygodniach, minister zdrowia Konstanty Radziwiłł. Rozsądek „nie tylko po stronie lekarzy, ale także tych, którzy ich zatrudniają”.
  • OZZL: Stop śmierci lekarzy z przepracowania!
    OZZL po raz kolejny wzywa Ministra Zdrowia i Premier RP do przygotowania przepisów, które spowodują, że wszyscy lekarze pracujący w publicznej ochronie zdrowia, również ci zatrudnieni na podstawie umów cywilno-prawnych, będą objęci przepisami o czasie pracy.
  • Dał nam przykład maszynista?
    Piątek, ostatni weekend wakacji, czas wzmożonego ruchu na kolei. Maszynista pociągu relacji Szczecin-Suwałki zatrzymuje pociąg na stacji Tłuszcz, bo skończyła się jego 12-godzinna zmiana. W tym kontekście warto zapytać: dlaczego przyjęło się, że szpitale to miejsca, w których normą jest praca ponad siły?

Korzystając ze stron oraz aplikacji mobilnych Medycyny Praktycznej, wyrażasz zgodę na używanie cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki oraz zgodnie z polityką Medycyny Praktycznej dotyczącą plików cookies