Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Dyżury przedstawicieli organizacji pacjentów w dniach 11-15 marca 2019 r.

RPP

„Łączy nas pacjent” to wspólny projekt Rzecznika Praw Pacjenta oraz przedstawicieli największych w Polsce organizacji pacjentów. W ramach projektu, podczas dyżurów pełnionych pod bezpłatnym numerem 800-190-590, specjaliści z poszczególnych organizacji wraz z ekspertami Rzecznika udzielają telefonicznych porad, informacji oraz wsparcia dotyczącego określonych chorób.


Fot. shutterstock.com

Chcielibyśmy, aby jak największa grupa pacjentów oraz osób zainteresowanych tematyką udzielanych porad miała możliwość konsultacji z ekspertami, stąd nasza prośba do Państwa o rozpowszechnienie informacji.

Dyżury odbywają się cyklicznie każdego miesiąca, począwszy od 6 marca 2018 r.

Na Telefonicznej Informacji Pacjenta w najbliższym miesiącu będą dyżurować następujące organizacje:

11 marca (poniedziałek) – 10:00-14:00 Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Dzieci Chorych na Padaczkę;

Zakres prowadzonych porad:

  • Informowanie i edukowanie w zakresie opieki medycznej i terapii dzieci chorych na padaczkę;
  • Przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.

12 marca (wtorek) – 11:30-14:30 Stowarzyszenie Osób z NTM UroConti

Zakres prowadzonych porad:

  • Informowanie czym jest NTM;
  • Popularyzacja wiedzy na temat metod diagnostyki i leczenia nietrzymania moczu;
  • Wsparcie dla osób z problemem nietrzymania moczu i ich rodzin.

12 marca (wtorek) – 15:00-18:00 Ogólnopolska Federacja Stowarzyszeń Reumatyków "REF"

Zakres prowadzonych porad:

  • Informowanie czym jest reumatoidalne zapalenie stawów (RZS) i inne choroby reumatyczne, głównie zapalne;
  • Popularyzacja wiedzy na temat metod diagnostyki i leczenia chorób reumatycznych;
  • Informowanie o terapiach w chorobach reumatycznych, głównie zapalnych;
  • Wsparcie dla osób z chorobami reumatycznymi, szczególnie dla osób niepełnosprawnych.

13 marca (środa) – 8:00-12:00 Fundacja STOMAlife;

Zakres prowadzonych porad:

  • Poradnictwo w zakresie radzenia sobie ze stomią zarówno u osób dorosłych, jak i u dzieci;
  • Poradnictwo dla stomików i ich opiekunów oraz członków rodzin;
  • Dostępu do zwiększonego limitu na sprzęt stomijny dla osób ze znacznym stopniem niepełnosprawności.

14 marca (czwartek) – 10:00-12:00 Polskie Towarzystwo Stwardnienia Rozsianego;

Zakres prowadzonych porad:

  • Informacje o objawach, diagnostyce, sposobach leczenia i rehabilitacji osób ze stwardnieniem rozsianym;
  • Informacje o ośrodkach leczenia SM w Polsce;
  • Wsparcie osób ze stwardnieniem rozsianym, ich rodzin i bliskich.

15 marca (piątek) – 13:00-15:00 Fundacja Urszuli Jaworskiej;

Zakres prowadzonych porad:

  • Informowanie o badaniach klinicznych w Polsce,
  • Kto może brać udział w badaniach klinicznych;
  • Jak zgłosić się do badania klinicznego;
  • Zagadnienia związane z zakażeniami HCV;
  • Informowanie o możliwościach leczenia i ścieżkach diagnostyki;
  • Informowanie o możliwościach uzyskania wsparcia w organizacjach pacjentów.

Więcej informacji o osobach dyżurujących oraz grafik z dyżurami przedstawicieli organizacji pacjentów znajduje się na naszej stronie internetowej: http://www.rpp.gov.pl/porady-ekspertow-ngo

Wszystkie zainteresowane osoby mogą zadzwonić na numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800-190-590, gdzie zostaną połączeni z przedstawicielem organizacji pacjentów.

11.03.2019

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Pięć minut dla pacjenta
    Lekarze rodzinni mają na zbadanie jednego pacjenta średnio po kilka minut. Taka sytuacja rodzi frustracje po obu stronach – wśród chorych, bo chcieliby więcej uwagi, oraz wśród lekarzy, bo nie mogą jej pacjentom poświęcić.
  • Dlaczego pacjenci muszą czekać w kolejkach?
    Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje rocznie na leczenie pacjentów ponad 60 mld zł. Ale ani te pieniądze, ani rozwiązania wprowadzane przez Ministerstwo Zdrowia – tzw. pakiet onkologiczny i pakiet kolejkowy – nie zmienią sytuacji. Dlaczego?