×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Nauka na zewnątrz sprzyja dzieciom i nauczycielom

Uczniowie biorący udział w specjalnym programie nauki na świeżym powietrzu bardziej angażują się w lekcje i cieszą się ze zdobywania wiedzy - wykazał brytyjski eksperyment. Zadowoleni są także nauczyciele.

nauka na świeżym powietrzu
Fot. pixabay.com

W programie zorganizowanym przez specjalistów z brytyjskiego Swansea University, dla dzieci w wieku od 9 do 11 lat, część walijskich szkół wprowadziło regularne lekcje prowadzone poza szkolnymi murami. Na początku badania i po 6 miesiącach od jego rozpoczęcia naukowcy przeprowadzili wywiady z dyrektorami, nauczycielami i uczniami.

Konieczne było pokonanie pewnych wyzwań, np. związanym z bezpieczeństwem czy przeprowadzaniem testów. Jednak program przyniósł różnorodne, pozytywne skutki. Uczniowie bardziej angażowali się w lekcje, poprawiała się ich koncentracja, a także zachowanie i samopoczucie. Jednocześnie rosło zadowolenie kadry. „Właśnie po to zostałem nauczycielem” - o reakcjach dzieci powiedział pracownik jednej ze szkół - Crwys Primary.

„Nasze wyniki dostarczają kolejnych dowodów na to, że wystarczy godzina lub dwie nauki na zewnątrz tygodniowo, aby zwiększyło się zaangażowanie dzieci, ich samopoczucie i satysfakcja nauczycieli” - twierdzi kierująca badaniem Emily Marchant.

„Edukacja to nie tylko lekcje w szkolnych klasach. Środowisko na zewnątrz zachęca do rozwijania takich umiejętności, jak rozwiązywanie problemów czy zarządzanie ryzykiem. Mają one duże znaczenie dla rozwoju dziecka. Jeśli chcemy, aby nasze dzieci mogły ‘poczuć się jakby się wcale nie uczyły, ale uczestniczyły w przygodzie’ oraz aby nauczyciele ‘byli tymi ludźmi, którymi czują się naprawdę, a nie robotami, którymi czują, że powinni być’, musimy zmienić myślenie o prowadzeniu lekcji” - podkreśla badaczka.

Więcej informacji na stronach: https://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0212242 https://www.alphagalileo.org/en-gb/Item-Display/ItemId/187609

03.01.2020

Zachorowania w Polsce - aktualne dane

Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Poradnik świadomego pacjenta

  • Wyjątkowe sytuacje. Towarzyszenie osobie chorej na COVID-19
    Czy szpital może odmówić zgody na towarzyszenie hospitalizowanemu dziecku? Jak uzyskać zgodę na towarzyszenie osobie, która umiera w szpitalu z powodu COVID-19?
    Na pytania dotyczące pobytu w szpitalu podczas pandemii koronawirusa odpowiada Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Łukasz Chmielowiec.
  • Wyjątkowe sytuacje. Kiedy chorujesz na COVID-19
    Czy chory na COVID-19 może wyjść ze szpitala na własne żądanie? Jak zapewnić sobie prawo do niezastosowania intubacji. Na pytania dotyczące pobytu w szpitalu podczas pandemii koronawirusa odpowiada Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Łukasz Chmielowiec.