Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Skórna reakcja alergiczna na antybiotyk

Pytanie nadesłane do redakcji

Jak długo może się utrzymywać skórna reakcja alergiczna na antybiotyk, jeśli podane było 7 dawek co 12 godzin? Objawy wystąpiły już po drugiej, ale pokryły się z inną alergią, więc zostały późno zdiagnozowane. Dziecko ma 4 lata, a zmiany skórne utrzymują się już od ok. 2 tygodni od odstawienia leku (Agumentin ES). Najpierw była to wysypka z grudkami, teraz są czerwone, mocno swędzące plamy.

Odpowiedziały

dr med. Dorota Jenerowicz
lek. Adriana Polańska
Katedra i Klinika Dermatologii
Uniwersytet Medyczny w Poznaniu

Ważne jest z jakiego powodu dziecko przyjmowało antybiotyk.

Jeśli miało infekcję górnych dróg oddechowych, niewykluczone, że opisywana reakcja była związana z rozpadem bakterii, jako konsekwencja prawidłowego działania leku.

Zwykle leczone objawy nadwrażliwości na leki ustępują w ciągu tygodnia po odstawieniu leku. Trzeba zatem ponownie skonsultować się z lekarzem.

02.11.2012

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Pięć minut dla pacjenta
    Lekarze rodzinni mają na zbadanie jednego pacjenta średnio po kilka minut. Taka sytuacja rodzi frustracje po obu stronach – wśród chorych, bo chcieliby więcej uwagi, oraz wśród lekarzy, bo nie mogą jej pacjentom poświęcić.
  • Dlaczego pacjenci muszą czekać w kolejkach?
    Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje rocznie na leczenie pacjentów ponad 60 mld zł. Ale ani te pieniądze, ani rozwiązania wprowadzane przez Ministerstwo Zdrowia – tzw. pakiet onkologiczny i pakiet kolejkowy – nie zmienią sytuacji. Dlaczego?