×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Zdrowie psychiczne nauczycieli w badaniach naukowych

Psychologowie z Uniwersytetu Łódzkiego zbadają zdrowie psychiczne nauczycieli i rozwój ich kompetencji psychospołecznych. Stworzą też bazę wiedzy nt. budowania pozytywnej kultury zdrowia psychicznego w szkołach.

Ruszyła realizacja 2-letniego międzynarodowego projektu edukacyjnego pt. VET-WELL, skierowanego do nauczycieli kształcenia i szkolenia zawodowego (VET - Vocational Education Teacher). Jego koordynatorem jest Agencja EuroPartnership. Poza Uniwersytetem Łódzkim w pracach uczestniczą ośrodki z Włoch, European Bułgarii i Litwy.

Projekt realizowany jest w ramach partnerstwa strategicznego programu Erasmus +. Za jego część badawczą po stronie polskiej odpowiadają dr Karolina Kossakowska i dr Magdalena Zadworna z Instytutu Psychologii Uniwersytetu Łódzkiego.

Do udziału w projekcie badaczki zapraszają nauczycieli, wykładowców, trenerów VET i psychologów szkolnych, specjalistów w zakresie wstępnego kształcenia nauczycieli i ciągłego doskonalenia zawodowego nauczycieli, nauczycieli początkujących i uczących się oraz przedstawicieli organizacji zajmujących się promocją zdrowia psychicznego nauczycieli w kształceniu i szkoleniu zawodowym.

Około 600 specjalistów i ekspertów VET przeprowadzi ankiety, wywiady grupowe, warsztaty pilotażowe i konferencje promocyjne. Naukowcy zamierzają dotrzeć do około 5 tys. nauczycieli i osób związanych z kształceniem zawodowym.

W efekcie tych prac powstanie raport na temat dobrostanu nauczycieli kształcenia zawodowego w każdym z krajów partnerskich oraz podręcznik z zaleceniami, jak wzmacniać ten dobrostan poprzez rozwój kompetencji psychospołecznych. Nauczyciele przedmiotów zwodowych otrzymają dostęp do platformy szkoleniowej online z ćwiczeniami rozwijającymi ich zdolności osobiste i społeczne, pomocne w pracy nauczyciela.

Projekt VET-WELL zakończy się w listopadzie 2021 roku.

Jak podaje UŁ na swoim profilu Fb ("Dobra Nauka/Quality Science"), tylko w Wielkiej Brytanii w 2018 r. ponad 75 proc. edukatorów deklarowało objawy zaburzeń zdrowia psychicznego i fizycznego, które są związane z pracą. Ponad połowa rozważała odejście z zawodu w ciągu najbliższych dwóch lat. Liczby te nie różnią się istotnie w innych krajach europejskich.

06.07.2020

Zachorowania w Polsce - aktualne dane

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Poradnik świadomego pacjenta

  • Wyjątkowe sytuacje. Towarzyszenie osobie chorej na COVID-19
    Czy szpital może odmówić zgody na towarzyszenie hospitalizowanemu dziecku? Jak uzyskać zgodę na towarzyszenie osobie, która umiera w szpitalu z powodu COVID-19?
    Na pytania dotyczące pobytu w szpitalu podczas pandemii koronawirusa odpowiada Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Łukasz Chmielowiec.
  • Wyjątkowe sytuacje. Kiedy chorujesz na COVID-19
    Czy chory na COVID-19 może wyjść ze szpitala na własne żądanie? Jak zapewnić sobie prawo do niezastosowania intubacji. Na pytania dotyczące pobytu w szpitalu podczas pandemii koronawirusa odpowiada Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Łukasz Chmielowiec.