×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

IKP dla obywateli Ukrainy

MZ

Internetowe Konto Pacjenta daje dostęp do podstawowych dokumentów medycznych: e-recepty, e-skierowania, załatwiania spraw związanych z pandemią, wyboru lekarza. Teraz jest dostępne dla obywateli Ukrainy, którzy dostali numer PESEL

Informacje w języku ukraińskim

Internetowe Konto Pacjenta to bezpłatna aplikacja Ministerstwa Zdrowia dostępna przez stronę pacjent.gov.pl. Zapewnia szybki i bezpieczny dostęp do informacji o zdrowiu: swoim, swoich dzieci lub osoby, od której otrzymaliśmy upoważnienie.

Internetowe Konto Pacjenta ma każda osoba, która ma PESEL.

Krótko o tym, co załatwisz przez IKP

Dzięki niemu m.in.:

  • otrzymasz e-receptę oraz e-skierowanie SMS-em lub e-mailem
  • zamówisz i odbierzesz kolejną e-receptę bez wizyty w gabinecie (w przypadku choroby przewlekłej i po konsultacji, np. telefonicznej z lekarzem)
  • sprawdzisz wynik testu na COVID-19
  • dowiesz się, do kiedy prawdopodobnie masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od Twojego stanu zdrowia)
  • wybierzesz lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej
  • złożysz wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
  • sprawdzisz informację o szczepieniach, pobycie w szpitalu, zwolnieniach lekarskich (e-zwolnienie).

Jak zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta

Obywatele Ukrainy, którzy nie mają polskich e-dowodów i kont w polskich bankach z usługą mojeID, mogą logować się na IKP za pomocą Profilu Zaufanego.

Jak uzyskać numer PESL i założyć Profil Zaufany

Krok 1. Profil Zaufany

Na Internetowe Konto Pacjenta zalogujesz się poprzez Profil Zaufany.

Profil Zaufany to Twój bezpłatny, elektroniczny podpis, dzięki któremu załatwisz urzędowe sprawy przez internet. Jeśli nie lubisz kolejek w urzędach, profil zaufany Ci się przyda.

Krok 2. Logowanie na IKP

Wejdź na serwis www.pacjent.gov.pl. Po lewej stronie zobaczysz tekst w języku ukraińskim: Pacjenci z Ukrainy. Kliknij.

Teraz jesteś w sekcji z tekstami w języku ukraińskim. Kliknij na „Zaloguj się” na niebieskim banerze.

Krok 3. Zaloguj się

Wybierz opcję „Profil Zaufany”.

Zaloguj się za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail.

Wpisz nazwę użytkownika lub adres e-mail oraz hasło do swojego Profilu Zaufanego.

Co mam zrobić, jeżeli zapomnę nazwy użytkownika?

  • Kliknij „Nie pamiętam nazwy”. Wpisz swój adres e-mail, podany przy rejestracji Profilu Zaufanego
  • Kliknij „Przypomnij”
  • Postępuj zgodnie z instrukcją otrzymaną w e-mailu.

Co mam zrobić, jeżeli zapomnę hasła?

  • Kliknij „Nie pamiętam hasła”
  • Wpisz swoją nazwę użytkownika, podaną podczas rejestracji Profilu Zaufanego (jeżeli nie pamiętasz nazwy użytkownika, skorzystaj ze sposobu na jej przypomnienie, opisanego powyżej)
  • Wpisz swój numer PESEL
  • Kliknij „Zmień hasło”
  • Postępuj zgodnie z instrukcję w wiadomości, którą otrzymasz na adres e-mail, który podałeś/aś podczas rejestracji Profilu Zaufanego.

Witaj na Internetowym Koncie Pacjenta

Po zalogowaniu się na Internetowe Konto Pacjenta wybierz znaczek ukraińskiej flagi w prawym górnym rogu. W ten sposób przejdziesz do serwisu w języku ukraińskim.

Uwaga

Informacje, które są wpisywane do systemu przez przychodnie, lekarzy, Zakład Ubezpieczeń Społecznych czy Narodowy Fundusz Zdrowia nadal będą w języku polskim.

Przy pierwszym logowaniu kliknij na „Moje konto” i wpisz dane kontaktowe: numer telefonu i/lub adres e-mail.

Dzięki temu swoje e-recepty i e-skierowania będziesz otrzymywać w formie SMS-a lub jako PDF na adres mailowy.

17.03.2022
Zobacz także
  • Gdzie po pomoc, kiedy uchodźca zmaga się z poważną chorobą
  • Liczy się czas
  • Przybywa uchodźców, przybywa pacjentów
  • Wizyta u lekarza - słowniczek, zwroty, nazwy leków
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta