Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Grudki i siniaki po skleroterapii

Pytanie nadesłane do redakcji

Jestem po skleroterapii piankowej, po 5 zastrzykach. Na żyle powstały bolące grudki. Nad kolanem i na mięśniu pod kolanem są duże siniaki. Czy to jest groźne? Czy się wchłonie? Przyjmuję codziennie aspirynę, tak zalecił lekarz. Jestem za granicą i nie mogę się pokazać lekarzowi. Pozdrawiam, Sylwia.

Odpowiedziała

dr n. med. Magdalena Celińska-Lowenhoff
specjalista chorób wewnętrznych i immunologii klinicznej
Oddział Kliniczny Kliniki Alergii i Immunologii Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie

Grudki wzdłuż przebiegu żyły i podbiegnięcia krwawe (siniaki) w miejscu nakłucia często występują po zabiegach skleroterapii i nie są niczym groźnym. Skutkiem podania substancji do żyły jest stan zapalny, powstanie zakrzepu i zamknięcie żyły, co powoduje likwidację żylaka. Oczywiście zarówno grudki, jak i siniaki z czasem znikną.

Zapewne lekarz zalecił Pani stosowanie kompresjoterapii, czyli noszenia pończochy o stopniowanym ucisku, po zabiegu. Takie postępowanie przyspiesza gojenie i daje lepsze efekty zabiegu. W przypadku dużych siniaków można stosować miejscowo preparaty z heparyną.

Aspiryna być może została zlecona, żeby zapobiec zakrzepicy w żyłach głębokich (nie znam niestety całej historii choroby), jednak nie jest to standardowe postępowanie, a jako lek przeciwpłytkowy, zmniejsza krzepliwość krwi i sprzyja powstawaniu siniaków.

Data utworzenia: 17.02.2015
Grudki i siniaki po skleroterapiiOceń:
(5.00/5 z 2 ocen)
Zobacz także

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Na co choruje system ochrony zdrowia

  • Pięć minut dla pacjenta
    Lekarze rodzinni mają na zbadanie jednego pacjenta średnio po kilka minut. Taka sytuacja rodzi frustracje po obu stronach – wśród chorych, bo chcieliby więcej uwagi, oraz wśród lekarzy, bo nie mogą jej pacjentom poświęcić.
  • Dlaczego pacjenci muszą czekać w kolejkach?
    Narodowy Fundusz Zdrowia wydaje rocznie na leczenie pacjentów ponad 60 mld zł. Ale ani te pieniądze, ani rozwiązania wprowadzane przez Ministerstwo Zdrowia – tzw. pakiet onkologiczny i pakiet kolejkowy – nie zmienią sytuacji. Dlaczego?