Domowa Opieka Medyczna

gov.pl

Domowa Opieka Medyczna pozwala zmniejszyć zagrożenie zbyt późnego dostrzeżenia, że Twój stan zdrowia się pogarsza. Bardzo ważne jest, aby regularnie wykonywać pomiary, a system PulsoCare będzie monitorował Twoje wyniki i reagował na ich zmiany.

Jak otrzymać pulsoksymetr?

Program jest dedykowany pełnoletnim pacjentom, leczonych w warunkach domowych.

Pacjenci z COVID-19, którzy:

  • ukończyli 55 lat są automatycznie włączeni do programu Domowej Opieki Medycznej,
  • mają mniej niż 55 lat muszą wypełnić formularz Pulsocare, który znajduje się na stronie Ministerstwa Zdrowia,
  • którzy nie ukończyli 55 lat mogą otrzymać pulsoksymetr na podstawie kwalifikacji dokonanej przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej, zarejestrowanego w systemie DOM.

W razie niepokojących wyników zadzwoni do Ciebie konsultant i jeśli będzie taka potrzeba umówi konsultację telemedyczną z lekarzem.

Jak wykonywać pomiary?

Przeczytaj przed pierwszym pomiarem:

  • pomiary wykonuj po kilku minutach odpoczynku
  • przed wykonaniem pomiarów umyj ręce
  • pomiary wykonuj w pozycji siedzącej
  • podczas korzystania z pulsoksymetru, nie możesz mieć pomalowanych paznokci

Czym jest saturacja:

  • Saturacja to nasycenie krwi tlenem
  • U osób zdrowych prawidłowa saturacja wynosi ok. 95-100%.

Jak wygląda dostarczenie i odbiór pulsoksymetru, gdy pacjent podał numer telefonu do systemu

Pokonałeś koronawirusa? Oddaj pulsoksymetr i pomóż innym

Pacjent, który otrzyma pulsoksymetr jest zobowiązany do zadbania, aby aparat został zwrócony w wyjściowym stanie, by mógł pomagać innym chorym. Pulsoksymetr należy zwrócić po zakończeniu okresu izolacji. Możesz to zrobić poprzez:

  • aplikację PulsoCare – „zwrot pulsoksymetru”
  • infolinię 792 654 100

UWAGA!

Do przesyłki zwrotnej nie dołączaj ulotki i instrukcji obsługi otrzymanych z urządzeniem!

INFOLINIE:

  • Telefoniczna Informacja Pacjenta: 800 190 590
    Chcesz dowiedzieć się więcej na temat zakażenia koronawirusem, kwarantanną, czy izolacją? Skontaktuj się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, gdzie uzyskasz szczegółowe informacje.
  • Infolinia Techniczna: 790 544 988
    Masz problem z instalacją lub działaniem aplikacji PulsoCare? Zadzwoń na Infolinię Techniczną.
  • Infolinia Domowej Opieki Medycznej: 22 735 39 40
    Infolinia do zdalnego monitorowania pacjentów z COVID-19 w ramach programu Domowa Opieka Medyczna. Zadzwoń, jeśli miałeś lekarską poradę telemedyczną i nie otrzymałeś skierowania lub recepta została błędnie wystawiona, lub chcesz skorzystać z bezpłatnej porady psychologa. Godziny pracy infolinii: 24/7.

WAŻNA informacja dla pacjentów NIEposiadających INTERNETU lub SMARTFONA lub telefonu komórkowego

UWAGA!

Jeżeli nie masz smartfonu lub Internetu, możesz zgłaszać wyniki swoich pomiarów z pulsoksymetru przez telefon podczas rozmowy z automatyczną infolinią: +48 22 25 65 323.
Zadzwoń na numer infolinii i postępuj zgodnie z usłyszaną instrukcją. Podaj swoje dane i aktualne wyniki pomiarów pulsoksymetrem.
Wyniki badań będą wtedy na bieżąco monitorowane przez konsultantów i lekarzy z Centrum Kontaktu DOM.
Z tego rozwiązania możesz korzystać w przypadku utraty połączenia z Internetem lub kiedy posiadasz tylko telefon stacjonarny.
Dzwoniąc na infolinię korzystaj z numeru telefonu, który podałeś przy rejestracji do programu Domowej Opieki Medycznej.

Materiały

Domowa Opieka Medyczna - ulotka dla pacjenta
MZ Instrukcja obsługi - pacjent
Pulsoksymetr napalcowy OXY-10 z Bluetooth i aplikacją
Instrukcja obsługi OXY-10
Pulsoksymetr napalcowy z Bluetooth i aplikacją na telefon JPD 500F
Pulsoksymetr napalcowy z Bluetooth i aplikacja? na telefon CMS50D-BT

29.03.2021

Zachorowania w Polsce - aktualne dane

Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Poradnik świadomego pacjenta

  • Wyjątkowe sytuacje. Towarzyszenie osobie chorej na COVID-19
    Czy szpital może odmówić zgody na towarzyszenie hospitalizowanemu dziecku? Jak uzyskać zgodę na towarzyszenie osobie, która umiera w szpitalu z powodu COVID-19?
    Na pytania dotyczące pobytu w szpitalu podczas pandemii koronawirusa odpowiada Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Łukasz Chmielowiec.
  • Wyjątkowe sytuacje. Kiedy chorujesz na COVID-19
    Czy chory na COVID-19 może wyjść ze szpitala na własne żądanie? Jak zapewnić sobie prawo do niezastosowania intubacji. Na pytania dotyczące pobytu w szpitalu podczas pandemii koronawirusa odpowiada Rzecznik Praw Pacjenta, Bartłomiej Łukasz Chmielowiec.