×
COVID-19: wiarygodne źródło wiedzy

W szpitalach rodzice chcą mieć coraz większy wpływ na leczenie dzieci

Rzeczpospolita

6-letnia pacjentka Dziecięcego Szpitala Klinicznego w Warszawie przez kilka godzin tułała się po lecznicy w oczekiwaniu na badanie nerek, bo rodzice dwóch innych nastoletnich pacjentów nie wpuścili jej do sali chorych, gdy zakaszlała - pisze "Rzeczpospolita".

- Do tej pory emocje, obawy i lęki opiekunowie najczęściej odreagowywali na personelu medycznym. Po raz pierwszy dotknęło to pacjentkę i jej rodziców - mówi dyr. Robert Krawczyk. - Być może w tej sytuacji zabrakło interwencji lekarza.

- Przypadki, gdy na życzenie rodzica przesuwa się dziecko na inną salę, zdarzają się, ale na szczęście rzadko. W takich sytuacjach ostateczny głos ma lekarz, który ocenia, czy są przesłanki medyczne, by to zrobić - mówi rzecznik Szpitala im. M. Kopernika w Łodzi Adriana Sikora.

- Na szpitalnych oddziałach rodzice chcą mieć coraz większy wpływ na leczenie ich dzieci. Sugerują, jakie leki podać, jaką zastosować terapię. I na tej płaszczyźnie czasem dochodzi do wymiany zdań z personelem - przyznaje Magdalena Oberc, rzecznik Uniwersyteckiego Szpitala Dziecięcego w Krakowie.

- W szpitalach nie leżą zdrowi, tym bardziej kaszlnięcie nie powinno być powodem do przenosin dziecka. Kwestie sporne powinien rozstrzygać ktoś z personelu. Dobrze, by był też przy tym psycholog, któremu łatwiej zrozumieć zawiłość emocji - uważa Adam Sandauer ze Stowarzyszenia Pacjentów "Primum Non Nocere".

18.02.2013
Zobacz także
  • Pierwsza w Europie pediatryczna sala hybrydowa
  • "Szpital Pluszowego Misia" w Kielcach i Bydgoszczy
  • Kaszel u dziecka
Doradca Medyczny
  • Czy mój problem wymaga pilnej interwencji lekarskiej?
  • Czy i kiedy powinienem zgłosić się do lekarza?
  • Dokąd mam się udać?
+48

w dni powszednie od 8.00 do 18.00
Cena konsultacji 29 zł

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.
Poradnik świadomego pacjenta