Szanowni Państwo,

Medycyna Praktyczna wykorzystuje w swoich serwisach pliki cookies i inne pokrewne technologie. Używamy cookies w celu dostosowania naszych serwisów do Państwa potrzeb oraz do celów analitycznych i marketingowych. Korzystamy z cookies własnych oraz innych podmiotów – naszych partnerów biznesowych.

Ustawienia dotyczące cookies mogą Państwo zmienić samodzielnie, modyfikując ustawienia przeglądarki internetowej. Informacje dotyczące zmiany ustawień oraz szczegóły dotyczące wykorzystania wspomnianych technologii zawarte są w naszej Polityce Prywatności.

Korzystając z naszych serwisów bez zmiany ustawień przeglądarki internetowej wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie plików cookies i podobnych technologii, opisanych w Polityce Prywatności.

Państwa zgoda jest dobrowolna, jednak jej brak może wpłynąć na komfort korzystania z naszych serwisów. Udzieloną zgodę mogą Państwo wycofać w każdej chwili, co jednak pozostanie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego wcześniej na podstawie tej zgody.

Klikając przycisk Potwierdzam, wyrażacie Państwo zgodę na stosowanie wyżej wymienionych technologii oraz potwierdzacie, że ustawienia przeglądarki są zgodne z Państwa preferencjami.

Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę dostanie 2 mln zł na całodobowy telefon

MSol
Kurier MP

365 tysięcy złotych od internautów i ponad 1,6 mln zł od Kulczyk Foundation na telefon zaufania prowadzony przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę: błyskawicznie zebrano kwotę, która w 2020 roku pozwoli nie tylko utrzymać telefon zaufania, ale go rozwinąć tak, by działał całą dobę z większą niż obecnie liczbą linii.


Fot. Tomasz Waszczuk/ Agencja Gazeta

Zbiórka zorganizowana przez Szymona Hołownię, o której informowaliśmy w piątek, została już zakończona. Kulczyk Foundation (m.in. dzięki jej wsparciu FDDS może prowadzić telefon w tej chwili, bo od 2016 roku nie otrzymuje na ten cel pieniędzy od rządu)porozumiała się z publicystą i przekazała informację o „dołożeniu cegiełki” do inicjatywy.

– Telefon 116 111, który działa od 2008 roku, dzięki wam wkrótce przejdzie z 14 godzin na tryb całodobowy – dziękował darczyńcom Hołownia. Obecniei telefon Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę pracuje od 12.00 do 2.00 w nocy. To godziny, w których – jak wynika z doświadczenia organizacji – dzieci i młodzież najczęściej zwracają się o pomoc.

1 października ma natomiast wystartować telefon prowadzony przez Fundację Itaka, która wygrała konkurs ogłoszony przez MEN i otrzyma 885 tysięcy złotych na sfinansowanie infolinii dla dzieci i młodzieży do końca 2020 r. Co ciekawe, jednym z kryteriów konkursu, jak podkreśla Hołownia, było posiadanie infolinii i zatrudnionych konsultantów, tymczasem Fundacja Itaka swój telefon zaufania dopiero tworzy.

„Fundacja ITAKA to zasłużona, wspaniała organizacja. Robi bardzo dobrą robotę. Jeśli chce tworzyć telefon zaufania dla dzieci, chwała jej za to, super, każda linia dostępna dla dzieci w potrzebie jest na wagę złota. Nie jest też oczywiście jej winą, że wygrała konkurs. Nie zmienia to jednak w niczym faktu, że tytuł jaki nadałem zbiórce: »Rząd nie ma pieniędzy na telefon ratujący nasze dzieci, więc zbierzemy sami« był i pozostaje w 100 proc. prawdziwy. Bo rząd nie miał pieniędzy na telefon RATUJĄCY nasze dzieci. Ma je na telefon, który prawdopodobnie BĘDZIE RATOWAŁ nasze dzieci, choć wiele jeszcze o nim nie wiemy – ile będzie linii, jak świadczona będzie pomoc, etc.” – podsumował Hołownia, odpowiadając na komentarze internautów zwracających uwagę, że rząd jednak znalazł pieniądze na telefon zaufania dla młodych Polaków.

Numer infolinii prowadzonej przez Fundację Itaka to 0 800 080 222.

30.09.2019

Zaprenumeruj newsletter

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość z linkiem aktywacyjnym.

Dziękujemy.

Ten adres email jest juz zapisany w naszej bazie, prosimy podać inny adres email.

Na ten adres email wysłaliśmy już wiadomość z linkiem aktywacyjnym, dziękujemy.

Wystąpił błąd, przepraszamy. Prosimy wypełnić formularz ponownie. W razie problemów prosimy o kontakt.

Jeżeli chcesz otrzymywać lokalne informacje zdrowotne podaj kod pocztowy

Nie, dziękuję.

Poradnik świadomego pacjenta